تازه خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۴۴

مردم آبیاری مزارع با فاضلاب را گزارش دهند

ایسنا مدیرکل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه مساله آبیاری مزارع با آب فاضلاب در حاشیه شهر تهران دیده می‌شود، بر لزوم اطلاع‌رسانی مردم در زمینه شناسایی این تخلفات تاکید کرد. خسرو صادق‌نیت گفت: هنوز افرادی به‌دلایل مختلف ازجمله سودجویی از فاضلاب برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند، اما دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در این زمینه متولی هستند و به‌عنوان سیستم کنترلی و نظارتی وزارت بهداشت عمل می‌کنند، تخلفاتی که در این زمینه رخ می‌دهد را پیگیری می‌کنند. صادق‌نیت ادامه داد: اطلاع‌رسانی مردم در مورد آبیاری مزارع با فاضلاب می‌تواند کمک بزرگی به وزارت بهداشت باشد. بنابراین اطلاع‌رسانی مردم از‌طریق سامانه 1490 به ما در وزارت بهداشت کمک می‌کند تا بتوانیم در زمینه شناسایی و برخورد با این افراد اقدامات موثری انجام دهیم.


آغاز غربالگری سه نوع سرطان در کشور

ایرنا رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از آغاز برنامه غربالگری سرطان‌های پستان، روده بزرگ و رحم در کشور خبر داد. دکتر علی مطلق‌روز در حاشیه همایش تازه‌های سرطان کلورکتال یا روده بزرگ در مشهد گفت: این اقدام در راستای تشخیص زودهنگام سرطان‌ها و مقابله با سرطان در کشور انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های غربالگری و تشخیص بیماری‌های مزبور به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و نهادینه‌شدن آن نیازمند زمان است. مطلق با بیان اینکه میزان سرطان در جهان رو‌به‌افزایش است، افزود: شیوع سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی و همچنین کمتر از کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه است.


صادرات هوایی میوه و سبزی ایران به روسیه

تسنیم استاندار مازندران از کلید خوردن صادرات هوایی میوه و سبزی ایران به بندر آستراخان روسیه از اردیبهشت سال۹۴ خبر داد.

فلاح جلودار به اقدامات انجام‌شده برای راه‌اندازی خط پروازی ساری به آستراخان نیز اشاره کرد و افزود: این پرواز در ماه می ‌آغاز می‌شود و قرار است برخی پروازهای مشخص از آستراخان که به مقصد دوبی پرواز می‌کنند با توقف در فرودگاه ساری محموله‌هایی از روغن خوراکی تصفیه‌نشده تولید آستراخان را برای فعالان اقتصادی مازندران آورده و در مرحله بازگشت از دوبی به آستراخان نیز محصولات کشاورزی همچون سبزی، گل‌های شاخه‌بریده و میوه را از استان مازندران به مقصد آستراخان بارگیری کنند.


تولید یک‌چهارم گوشت قرمز کشور توسط عشایر

باشگاه خبرنگاران کرم‌علی قندالی معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: عشایر با داشتن 24میلیون راس دام معادل 28درصد دام سبک کشور و در اختیار داشتن 4درصد دام سنگین، سالانه به‌تنهایی 25درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند. وی گفت: عشایر 32میلیون هکتار مرتع معادل یک‌سوم مراتع کشور و 4درصد زمین‌های کشاورزی را در اختیار دارند. قندالی با اشاره به برنامه این سازمان برای توانمند‌سازی عشایر گفت: در برنامه ششم توسعه، دولت سه‌هزار و 200میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته، که این اعتبار می‌تواند به افزایش توانمندسازی عشایر و افزایش تولید ناخالص کشور منجر شود.


گران‌ترین غذای جهان

ایسنا لوکس‌ترین و گران‌ترین غذای جهان موسوم به «استروتارگا بیانکو»، مخلوطی است از خاویار سفید با طلا که به قیمت 100هزار یورو به‌ازای هر کیلوگرم برای مشتریان خاص آماده و ارایه می‌شود. روش تهیه این غذا این‌گونه است که پس از آماده‌شدن خاویار سفید، 22قیراط طلا به ظرف غذا افزوده می‌شود. برای تولید تنها یک‌کیلوگرم از این غذا، نیاز به 5کیلوگرم خاویار سفید خام است که 80درصد آب آن گرفته شده باشد. این غذا نخستین‌بار توسط یک شرکت اتریشی ابداع شده است. هر 250گرم خاویار سفید در بازار اتریش هم‌اکنون بیش از 6250یورو به فروش می‌رسد.


حتی یک تخت خالی در بیمارستان شریعتی نیست

فارس رییس بیمارستان شریعتی با اشاره به نوسازی این بیمارستان گفت: در جهت ارتقای خدمات هتلینگ، اتاق‌های 6نفره تبدیل به دو اتاق 2نفره با تمام امکانات شده است. احمدرضا سروش با بیان اینکه تعداد بیماران به حدی است که اکنون هیچ روزی این بیمارستان تخت خالی ندارد، گفت: در این بیمارستان از هر یک از دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، پت‌اسکن، ‌ام‌آرآی، آنژیوگرافی و بروندوسکوپی یک مورد وجود دارد که درصورت خراب‌شدن بیماران به مشکل برمی‌خورند. به گفته سروش تنها دستگاه «پت‌اسکن» کشور در بیمارستان شریعتی فعال است و اگر این دستگاه از کار بیفتد تعداد زیادی از بیماران دچار مشکل می‌شوند. به گفته وی، تاکنون بخش آندوسکوپی با هزینه 2میلیارد تومانی نوسازی شده و اکنون بازسازی 2بخش دیگر در دستور کار است. رییس بیمارستان شریعتی خاطرنشان کرد: برای بازسازی بخش طبی2 و غدد حدود یک‌میلیارد تومان و بخش زنان حدود 900میلیون تومان اعتبار لازم است که در حال جذب آن از طریق وام، قرض و صرفه‌جویی هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر