سهم یک درصدی خودروهای شخصی از آرم طرح ترافیک

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۲۹

سایت ثبت‌نام آرم طرح ترافیک از اول اسفند باز شده و تمام سهمیه‌بگیران گروه‌های خاص اعم از خودروهای پلاک عمومی و امدادی از روز گذشته می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری برای دریافت آرم طرح ترافیک 1394 ثبت‌نام کنند و این درحالی است که تنها 10روز برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام فرصت دارند. این درحالی است که به‌گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تنها یک درصد مجموع دارندگان خودروهای شخصی پایتخت از امکان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک برخوردار هستند. همچنین جعفر تشکری‌هاشمی از کارتی شدن آرم‌های طرح ترافیک خبر داد.


سهمیه‌بگیران

معاون شهردار تهران با اشاره به سهم یک درصدی دارندگان خودروهای شخصی پایتخت از امکان دریافت آرم طرح ترافیک گفت: البته به این تعداد مجوز، مجوزهای سایر سهمیه‌بگیران ازجمله دستگاه‌های اداری، سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی همچنین وسایل نقلیه‌یی که مسوولیت جابه‌جایی شهروندان را برعهده دارند ازجمله خودروهای آژانس و وسایل نقلیه‌یی که وظیفه نقل و انتقال بار و کالا را عهده‌دار هستند همچون وانت‌بارها را نیز باید افزود.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه البته به این تعداد مجوز، مجوز‌های سایر سهمیه‌بگیران ازجمله دستگاه‌های اداری، سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی همچنین خودروهای آژانس، وانت‌بارها و... را نیز باید افزود، گفت: اسامی متقاضیان واجد شرایط از طریق سایت شهرداری قابل مشاهده است و متقاضیان می‌توانند از طریق کد رهگیری خود نسبت به مشاهده نتیجه ثبت‌نام اقدام کرده و تا 10 اسفند فرصت دارند که فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به رویکرد محیط زیستی صدور فرآیند مجوز طرح ترافیک در سال جاری اظهارکرد: به این منظور در زمان ثبت‌نام، شرایطی برای شهروندان فراهم شده تا در روزهایی که نیاز به تردد در محدوده طرح ترافیک را نداشته باشند از قبل آن روزها را در سامانه الکترونیکی انتخاب کنند تا به ازای هر روز معادل یک روز از کل تعرفه سالانه‌شان کسر شود ضمن اینکه بابت همان روز، هزینه یک سفر با مترو درکارت مجوز سالانه‌شان نیز شارژ می‌شود.


آزادی تردد خودروهای پاک

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در راستای سیاست‌های زیست محیطی مدیریت شهری و حمایت از حمل و نقل پاک، ورود خودروهای فاقد آلودگی به محدوده طرح ترافیک آزاد است، خاطرنشان کرد: به این منظور تردد خودروهای هیبریدی و برقی درصورتی که نسبت به ثبت اطلاعات آنها از طریق سامانه اقدام شده باشد در محدوده مذکور آزاد است.

تشکری‌هاشمی افزود: در زمان ثبت‌نام، پنلی در نظر گرفته شده روزهایی که نیاز به تردد در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد، انتخاب و به ازای هر روز یک سفر با مترو در کارت مجوز سالانه‌شان شارژ می‌شود.


آرم‌های طرح ترافیک کارتی

همچنین معاون شهردار تهران با بیان اینکه خداحافظی با برچسب‌های آرم طرح ترافیک که سال‌ها روی شیشه خودروها چسبانده می‌شد، یکی از ویژگی‌های فرآیند صدور مجوزهای طرح ترافیک در سال جاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: امسال به‌جای این برچسب‌ها ‌نسبت به صدور کارت مجوز سالانه طرح ترافیک که از قابلیت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز برخوردار است برای افراد واجد شرایط اقدام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر