افزایش حقوق امریکایی‌ها

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۶


نیویورک تایمز

شهر بادزده، با یخ- لایه‌هایی از یخ سطح ساحلی دریاچه میشیگان ایالت شیکاگو را روز پنج‌شنبه پوشاند. سرمای به‌وجود آمده از بادهای فراوان هم باعث شد تا ساکنان این منطقه دمایی مانند 30درجه زیر صفر را تجربه کنند.

وال استریت ژورنال

با منقبض‌تر شدن بازار، وال مارت حقوق کارمندانش را بالا برد- مجموعه فروشگاه‌های وال مارت تصمیم گرفته باتوجه به منقبض‌تر شدن بازار کاری و افزایش رقابت‌ها، حقوق کارمندانش را تا سال آینده به میزان حداقل 10دلار افزایش دهد. اگر کمپانی‌های دیگر نیز از این عمل وال مارت، که بزرگ‌ترین کارفرمای خصوصی امریکاست پیروی کنند، اقتصاد ایالات متحده شاهد رشد چشمگیر درآمد کارمندان و از بین رفتن کمبود حقوقی است که با سرسختی هرچه بیشتر به مدت 6سال طی دوران رکود اقتصادی ادامه پیدا کرده بود.

سوالی درباره خواست‌ها: آیا یونان قرض‌هایش را می‌پردازد؟- بحران حال حاضر کشور یونان روی یکی از قانون‌های اصلی بحران‌های قرض حکومتی تمرکز بیشتری قرار می‌دهد؛ سوال اصلی این نیست که آیا یک دولت می‌تواند قرض‌هایی که دارد را پرداخت کند یا خیر، بلکه این است که دوست دارد این کار را انجام دهد یا نه!

واشنگتن‌پست

یک جنبش یا یک لحظه؟- در ماه‌های بعد از تیراندازی مرگبار پلیس به مایکل براون، جوان سیاه‌پوست امریکایی، تونی رایس از شهروندان این کشور از شغل روزانه خود استعفا داد تا بتواند رهبری اعتراضات شبانه در فرگوسن را برعهده بگیرد. اما بعد از اینکه قاضی فدرال در ماه نوامبر تصمیم گرفت افسر پلیس تیرانداز به‌صورت قضایی محاکمه نشود، رایس می‌گوید دیگر کسی به راهپیمایی ادامه نمی‌دهد و توجه کشور به سمت دیگری جلب شده است، با این حال جوانان امریکایی هم تاکتیک‌های اعتراضی خود را تغییر داده‌اند و به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.

گاردین

اشتباهات فاجعه‌بار بریتانیا در بحران اوکراین- کمیته امور خارجه اربابان بریتانیا گزارشی را منتشر کرده که به گفته آن بریتانیا دررابطه با بحران اوکراین در حالت خواب و بیداری بوده و به هیچ‌وجه تاحدی که باید و شاید فعال و حاضر در صحنه نبوده است. این گزارش- که کامل‌ترین بررسی بحران اوکراین توسط پارلمان بریتانیا تا به حال بوده است- همچنین به این نکته اشاره می‌کند که خبرگی بریتانیا دررابطه با برقراری ارتباط با دفتر امور خارجه روسیه بسیار ضعیف‌تر شده، که همین موضوع، درنهایت درکی کاملا اشتباه و فاجعه‌بار از وضعیت کلی که درنهایت منجر به این بحران شد را خلق کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر