از اردوغان تا جیمز باند

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۵

قبض برق کاخ اردوغان

کاخ 1000 اتاقه اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در شهر آنکارا که پیش از این عظمت و هزینه‌های ساخت آن محور گزارش بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفت. این‌بار با قبض برق مصرفی‌اش خبرساز شد. با انتشار قبض برق روشن شده مبلغی که دولت باید بابت برق کاخ پرداخت کند 114میلیون و 56هزار و 776لیره است. این در حالی است که قبض ماه پیش برق که 106هزار لیره بوده، پرداخت نشده و تاریخ مهلت پرداخت در آن ثبت شده است. چنانچه امروز قبض برق کاخ‌سفید آنکارا پرداخت نشود، براساس مهلت آن، احتمالا -البته احتمالا- باید برق کاخ قطع شود.


«نفرین» جیمز باند

یک روز پس از آنکه اعلام شد سازندگان فیلم «اسپکتر» به‌دلیل مخالفت کشیش‌ها از فیلمبرداری در گورستانی که از لوکیشن‌های اصلی بوده، محروم مانده‌اند و کمتر از یک هفته بعد از جراحت‌برداشتن بازیگر نقش اصلی فیلم یعنی دانیل کریگ، حالا خبر رسید که مجروح‌شدن جدی دو نفر از عوامل تولید، فیلمبرداری «اسپکتر» را با چالش تازه‌یی روبه‌رو ساخته است. هنگام فیلمبرداری در منطقه کوهستانی و برفگیر سولدن در اتریش، کامیون حامل تجهیزات فیلمبرداری از جاده خارج شد و با دیوار یک انبار برخورد کرد و در این جریان دست‌کم یکی از عوامل فیلم با جراحات جدی روانه بیمارستان شد. یکی از بدلکاران فیلم هم در حادثه دیگری به‌شدت مجروح شده است.


درهم شکستن زیبایی استاندارد

انتشار عکس رتوش‌نشده‌یی از سیندی کرافورد، هنرپیشه ۴۸ساله امریکایی، واکنش بسیاری در فضای مجازی برانگیخت. ابتدا تصور بر این بود که این بازیگر مشهور نیز به جنبش انتشار عکس بدون‌روتوش روی‌آورده و به‌همین دلیل عکسی از خودش را منتشر کرده که همه چین‌وچروک‌های صورتش را نشان می‌دهد. به‌همین دلیل شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی چون «آفرین سیندی کرافورد! زیبایی حقیقت است و حقیقت زیبایی» از او استقبال کردند. اما بعد روشن شد که این عکس لو‌رفته و اشتباهی بدون روتوش منتشر شده است. از اینجا ورق برگشت و چنین پیام‌هایی راهی شبکه‌های اجتماعی شد: ما فکر کردیم او عکس را برای این منتشر کرده که بگوید من‌هم بی‌نقص نیستم. اما دیگر کار او برای ما ارزشی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر