فردی که زباله تولید نمی‌کند

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۰

زندگی بدون تولید زباله شاید برای خیلی از آدم‌ها غیرقابل تصور باشد؛ اما این خانم ثابت کرده است که این سبک زندگی امکان‌پذیر است. لورن سینگر کارآفرینی است که در طول دوسال گذشته هیچ زباله‌یی تولید نکرده و با این کار ثابت کرده است که می‌توان سبک زندگی بدون زباله را تجربه کرد. لورن در دانشگاه نیویورک تحصیل می‌کرد و در تمام این دوران هدف مهمی برای خودش داشت و آن رسیدن به «زندگی بدون زباله» بود. اگرچه لورن با آغوش باز به استقبال زندگی بدون تولید زباله رفت؛ اما این اصلا راحت نبود. او درباره سختی‌های این سبک زندگی می‌گوید: «اول از همه خریدن محصولات با بسته‌بندی پلاستیکی را متوقف کردم و با کیسه‌ها و شیشه‌های شخصی‌ام به خرید از مواد غذایی فله پرداختم. دیگر لباس نو نخریدم و به جای آن لباس دست دوم تهیه می‌کردم. بعد از آن با فروختن یا اهدای آنها به دیگران، شروع به کم کردن چیزهای اضافی زندگی‌ام کردم. ۱۰ شلوار جین که از دوران دبیرستان آنها را نپوشیده بودم و حدود یک هزار اقلام زینتی که برای من اهمیت و کاربردی نداشتند، جزو این کالاها بودند. مهم‌تر از همه شروع به برنامه‌ریزی برای موقعیت‌های زباله آفرین کردم! پس شروع کردم به نه گفتن به مواردی مثل نی نوشابه یا کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی در مغازه‌ها یا حتی برگه‌های رسید.»

لورن سخت‌ترین قسمت این سبک زندگی را زیستن در جهانی می‌داند که کمتر کسانی هستند که مانند او زندگی می‌کنند و وی از نظر آنها موجودی عجیب و غریب به نظر می‌آید.

این کار لورن علاوه بر احترام به محیط زیست و نسل آینده، صرفه اقتصادی هم داشته است و باعث صرفه‌جویی درمخارج وی شده است. او در ادامه این اقداماتش در حال حاضر تصمیم دارد ماده شوینده‌یی را به بازار عرضه کند. این ماده شوینده از جوش شیرین و مواد قلیایی تشکیل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر