پایان اکران ۲۰‌ساله یک فیلم هندی

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۹

یک فیلم هندی که ۱۰۰۹ هفته روی پرده سینمایی در بمبئی بود روز پنج‌شنبه برای آخرین‌بار به نمایش درآمد و اکران ۲۰‌ساله آن تمام شد.

مدت اکران فیلم «داماد عاشق عروس را می‌برد» در یک سینما رکورد جدیدی محسوب می‌شود. این فیلم کمدی-رمانتیک، نخستین‌بار در ۲۰اکتبر ۱۹۹۵ در سینما ماراتهاماندیر بمبئی به نمایش درآمد. شاهرخ‌خان، ستاره فیلم، در آن‌سال‌ها هنوز به شهرت نرسیده بود. فیلم به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های پرفروش بالیوود تبدیل شد و نمایش‌های روزانه آن در سالن سینمای ماراتهاماندیر موجب جذب تماشاگران ثابت شد و بسیاری از طرفدارانش بارها برای تماشای آن به سالن سینما بازگشتند.

اما در نوامبر سال گذشته و پس از برگزاری جشن‌هایی به‌مناسبت هزارمین هفته نمایش این فیلم، برنامه نمایش آن به اوقاتی کم‌بیننده‌تر تغییر کرد و براساس گزارش رسانه‌های بمبئی، تعداد تماشاگران نیز کاهش چشمگیری یافت و در آخرین روز نمایش فیلم ۲۱۰نفر برای تماشای آن به سینما آمدند. فیلم «داماد عاشق عروس را می‌برد» روایت زندگی دو مهاجر هندی در بریتانیا است که در جریان سفر یک‌ماهه به دور اروپا همدیگر را ملاقات می‌کنند و عاشق می‌شوند. اما زن جوان (سمیران)، که هنرپیشه هندی -کاجول- نقش آن را بازی می‌کند، قرار است به اجبار پدرش با پسر دوست خانوادگی‌شان در هند ازدواج کند.

پس از صحنه‌های مختلف که در شهرهایی از قبیل لندن و پاریس می‌گذرد و چند صحنه رقص و آواز، این دو جوان عاشق موفق می‌شوند که خانواده‌هایشان را برای ازدواج متقاعد کنند که در جامعه محافظه‌‌کار هند اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

اکران نزدیک به 20‌ساله این فیلم، همه رکوردهای پیشین فیلم‌های بالیوود را کم‌رنگ کرده و حتی باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات متحده نیز هنگام سخنرانی در سفر ماه گذشته خود به هند، به این موضوع اشاره کرد. در جشنی که سال گذشته به‌مناسبت نمایش ۱۰۰۰هفته‌یی فیلم برگزار شد، شاهرخ‌خان گفت که افتخار می‌کند در فیلمی چنین ماندگار ظاهر شده است.

این بازیگر که در‌حال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین ستارگان بالیوود محسوب می‌شود گفت: حدود ۲۰سال از ساخت فیلم می‌گذرد و من احساس افتخار می‌کنم که بخشی از آن بوده‌ام.

به گزارش ایندیا اکسپرس این فیلم در سال۱۹۹۶ موفق شد 10جایزه جشنواره فیلم‌های هندی‌زبان، موسوم به فیلم‌فیر را ازجمله در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، و بهترین کارگردانی از آن خود کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر