فیگو در برابر امپراتوری سپ بلاتر

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۷

مازیار معتمدی

لوییس فیگو ستاره سابق فوتبال جهان، یکی از کهکشانی‌های رئال مادرید که در کنار زین‌الدین زیدان و دیوید بکهام تیم افسانه‌یی مادرید را در خاطره‌ها ماندگار کرد، حالا می‌خواهد به نوعی دیگر با فوتبال و فوتبال‌دوستان همراهی کند.

فیگوی 43 ساله در آخرین روزهای سال 2014 اعلام کرد قصد دارد به امپراتوری سپ بلاتر خاتمه بدهد و به همین دلیل به عنوان نامزد ریاست فیفا نامزد شد. بازیکنی که در تیم ملی پرتغال درخشید و دوستداران بارسلون هرگز انتقالش به رئال را نبخشیدند، پنج‌شنبه شب در ورزشگاه ویمبلی لندن در برابر خبرنگاران حاضر شد تا بگوید چه برنامه‌هایی برای ریاست فیفا دارد. این بازیکن به یادماندنی که یکی از اسطوره‌های فوتبال جهان است، باوجود اینکه 6سال پیش از بازی فوتبال خداحافظی کرد، اما بلافاصله به کادر مدیران باشگاه اینترمیلان پیوست و حالا با اعلام برنامه‌هایش اعلام کرده می‌خواهد تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی را افزایش دهد. او که رسما اعلام کرده می‌خواهد مانع نشستن سپ بلاتر سوییسی برای پنجمین بار بر صندلی ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال شود، اعلام کرده یکی از برنامه‌هایش افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی از 32 به 40 یا 48 تیم است و سهمیه بیشتری به کشورهای غیر اروپایی خواهد داد.

مرد سال 2000 اروپا و 2001 جهان که حامی استفاده از طرح تکرار تصاویر ویدیویی برای کمک به قضاوت داوران است، از تاسیس یک انجمن فوتبال با حضور بازیکنان و مربیان با سابقه برای مشورت دادن به کمیته اجرایی فیفا خبر داد. در همین حال اعلام آمادگی فیگو برای نشستن بر کرسی صدارت فوتبال جهان، با اقبال دیوید بکهام هم‌تیمی سابق او روبه‌رو شده و در واکنش به این خبر گفت: نهاد حاکم بر فوتبال جهان نیاز به افرادی دارد که عاشق فوتبال هستند. نامزدی فیگو که از خانواده‌یی از طبقه کارگر در حومه لیسبون می‌آید و در 577 بازی برای تیم‌های لیسبون، بارسلونا و رئال مادرید توپ زده، با استقبال خوزه مورینیو نیز همراه شده است. مورینیو با اعلام اینکه به شخصیت و اراده و همچنین علاقه وی به فوتبال باور دارد، افزود: او رییسی خواهد بود که تمام توجه خود را معطوف به فوتبال و پیشرفت این رشته خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر