اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹۹

رشد 27‌درصدی حق بیمه در ایران

در‌حالی‌که کارشناسان پیش‌‌بینی کرده بودند که حق بیمه ایران در سال2013 میلادی رشد 15‌درصدی خواهد داشت اما این رقم به 27‌درصد رسیده است.

بیزینس‌مانیتور نوشت: طبق آخرین تحقیقات انجام‌شده در سال گذشته میلادی، میزان حق بیمه در ایران که عموما از محل پرداخت‌های شهروندان این کشور تامین می‌شود، نسبت به سال قبل از آن 27‌درصد رشد داشته است؛ این درحالی است که متخصصان این موسسه انتظار رشدی 15‌درصدی را داشته‌اند. در این گزارش آمده است که این میزان از رشد کارشناسان این موسسه را شگفت‌زده کرده است. همچنین این گزارش تاکید می‌کند که اکثر درآمدها در صنعت بیمه ایران از طریق بیمه‌گزاران پرداخت می‌شود. به نوشته بیزینس مانیتور، شرکت «بیمه ایران» که شرکتی دولتی است یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در خاورمیانه است و تعداد مشتریان آن از کل مشتریان بیمه در بسیاری از کشورها بیشتر است. همچنین نفوذ بیمه‌های غیر از بیمه عمر در ایران همچنان بالای یک‌درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که برای منطقه خاورمیانه‌ درصد قابل‌قبولی محسوب می‌شود.


جولان پررنگ دلالان در بازار ارز

با گذشت حدود یک‌ماه از ابلاغ مقررات ناظر بر عملیات صرافی‌ها، هنوز اثری از اجرایی‌شدن این دستورالعمل نیست. دلالان همچنان آزادانه جولان می‌دهند و قیمت در خارج از کانون صرافان تعیین می‌شود.

به گزارش ایسنا، اواخر دی امسال بود که بانک مرکزی برای متشکل کردن بازار ارز کشور و ساماندهی معاملات آن در شبکه صرافی‌های مجاز، طی دستورالعملی مقررات ناظر بر عملیات صرافی‌ها را ابلاغ کرد. در مهم‌ترین بندهای سیاست‌های ابلاغی، کانون صرافان مکلف شد در محدوده زمانی مندرج در ماده(4) این مقررات یعنی از ساعت10 تا 18، هر‌ساعت یک‌بار، میانگین موزون نرخ خرید صرافی‌ها و میانگین موزون نرخ فروش صرافی‌ها را محاسبه و در سایت خود اعلام کند که البته نرخ‌های اعلام‌شده میانگین موزون معاملات انجام‌شده در یک ساعت بوده و شامل معاملات کل روز نمی‌شود.

بر این اساس بانک مرکزی هم بعد از دریافت اطلاعاتی که صرافی‌ها از معاملات خود در سیستم سنا ثبت می‌کنند، حجم و نرخ معاملات را برای تعیین نرخ روز ارز در اختیار کانون صرافان قرار می‌دهد. در عین‌حال که از دیگر موارد قابل‌توجه درباره اهداف بانک مرکزی برای تبیین چنین دستورالعملی، برخورد با دلالان به‌ویژه دلارفروشان پاساژ افشار بود.


اجرایی شدن طرح چکاوک در استان کرمان

سامانه مبادله الکترونیک چک (چکاوک) که در چندین استان عملیاتی شده بود، در استان کرمان نیز راه‌اندازی شد.

طرح چکاوک، طرحی است که تمامی مبادلات مربوط به چک‌های بانکی، بین شعب تمامی بانک‌ها به روش سیستمی صورت گرفته و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان را به کمتر از 24ساعت کاهش می‌دهد. بر این اساس 19استان شامل استان‌های زنجان، قم، البرز، قزوین، سمنان، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، مرکزی، گلستان، مازندران، تهران، اردبیل، گیلان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کرمان به طرح مبادله چک به‌صورت الکترونیکی پیوسته‌اند.

استاندارد کردن و یکپارچگی در صدور دسته چک و پردازش الکترونیکی چک‌ها از طریق فناوری تصویربرداری، عدم نیاز به گردش لاشه چک، افزایش سرعت پردازش و نقدشوندگی چک‌ها و انسجام و یکپارچگی با سایر سامانه‌های ملی پرداخت نظیر ساتنا و پایا ازجمله مزایای سامانه چکاوک است. در سامانه چکاوک به‌دلیل اینکه چک‌ها به‌صورت الکترونیکی مبادله می‌شوند، اسناد دیگر بانک‌ها به‌راحتی تشخیص داده می‌شود و امکان سوءاستفاده کاهش می‌یابد.


تسهیلات بانک رفاه در خدمت اقتصاد و توسعه کشور

با حضور محمدرضا نظری، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، در محل سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در این جلسه که مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت مدیرعامل ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، موقعیت و شرایط مطلوب‌تری برای ارائه خدمات به مردم فهیم گیلان فراهم شود.

وی افزود: این سفر که در راستای تاکیدهای مقام عالی وزارت و ریاست سازمان تامین اجتماعی است از برکات زیادی برخوردار است و باید به این استان و استان‌های مشابه کمک کنیم تا عمران و آبادانی ایجاد شود.

نظری با یادآوری ورود بانک رفاه کارگران به باشگاه بانک‌های با منابع 300 هزار میلیاردی افزود: در این بانک با دقت کافی سعی شده است تمام تسهیلات اعطایی از محل منابع برای کمک به اقتصاد و توسعه کشور مصرف شود. نظری درخصوص تکریم مشتریان و مشتری‌مداری که جزو اهداف استراتژیک بانک رفاه کارگران است، یادآور شد: تکریم و احترام در کارکنان و مدیران این بانک نهادینه‌شده و صاحبان اصلی این بانک مردم و مشتریان آن هستند. بر همین اساس تسهیلات خرد قابل توجهی به مستمری‌بگیران، سازمان بهزیستی و... پرداخت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر