اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۰

5/1میلیون خانوار ثروتمند عرب در خلیج‌فارس

موسسه «استراتژی راهبردی مدیریت»، نتایج مطالعات خود را روی ثروت خانوار کشورهای عضو همکاری شورای خلیج‌فارس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترید عربیا، ثروت شخصی کشورهای عضو همکاری شورای خلیج‌فارس از رقم 1.1تریلیون دلار ثبت شده در سال۲۰۱۰ میلادی به دوبرابر یعنی 2.2تریلیون دلار در سال۲۰۱۴ میلادی رسید. در همین حال، طبق برآورد موسسه «استراتژی راهبردی مدیریت»، بین 1.5تا 1.6میلیون خانوار ثروتمند عرب در حوزه خلیج‌فارس وجود دارد که کل دارایی‌های آنها به رقم 2.2تریلیون دلار می‌رسد. این درحالی است که بیشتر افراد ثروتمند در عربستان سعودی زندگی می‌کنند و رقم ۴۴درصد را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از عربستان، کشور امارات هست که در حدود ۳۰درصد از ثروتمندان را در خود جای داده است. این دو کشور با رقم ۷۲درصد آمار قابل‌توجهی را در این باره به خود اختصاص داده‌اند. در ۵سال اخیر تنها ذخایر ارزی این خانوارها از ۲۶۱میلیارد دلار به ۵۶۰میلیارد دلار در سال۲۰۱۳ که بیش از دوبرابر است، افزایش پیدا کرده است.


روسیه: کاهش بهای نفت با هدف تضعیف اقتصاد روسیه است

آرکادی دورکوویچ، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد سقوط بهای نفت با هدف تضعیف اقتصاد روسیه صورت گرفت اما این روند تنها چند ماه به‌طول خواهد انجامید.

دورکوویچ در مصاحبه با کانال یک روسیه گفت این روند نمی‌تواند بیش از چند ماه تاب آورد چراکه تغییرات جدی‌تر دیگری پس از آن صورت می‌گیرد که می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه بهای نفت شود. خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو به نقل از این مقام روس گزارش داد: اگر چنین ناپایداری در بهای نفت وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاری‌های چندانی نیز صورت نخواهد گرفت که در این صورت عرضه نفت نیز چندان نخواهد بود و بهای نفت بلافاصله افزایش

خواهد یافت.


1/3میلیون شهروند ترک بیکار هستند

دفتر آمار ترکیه اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور به بالاترین سطح خود در ۴سال گذشته رسیده است و در حال حاضر حدود 1/3میلیون نفر افراد بالای ۱۵سال در این کشور بیکارند. به گزارش حریت، دفتر آمار ترکیه اعلام کرد: در ماه نوامبر سال2014 نرخ بیکاری در این کشور به 10.7درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در ترکیه در حال حاضر به بالاترین میزان خود از سال2010 رسیده که به اعتقاد تحلیلگران بازار کار این کشور، این رویداد به‌دلیل کاهش فرصت‌های شغلی از یک سو و ازسوی دیگر افزایش عرضه نیروی کار در این کشور

رخ داده است.

براساس این گزارش نرخ بیکاری در بخش غیرکشاورزی این کشور به 12.7درصد افزایش یافته است. به گزارش دفتر آمار ترکیه، در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر 3.1نفر از افراد 15سال به بالای این کشور بیکار بوده‌اند. این گزارش می‌افزاید: نرخ بیکاری در بین جوانان 15 تا 24 سال ترک به میزان بالایی افزایش یافته و به 19.9درصد رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر