حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۴

مجوز مجلس به طرح‌های توسعه‌ای حمل‌و‌نقل

ایسنا نمایندگان مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه دادند تا در سال آینده تسهیلات ارزی برای طرح‌های توسعه حمل‌و‌نقل پرداخت کند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز گذشته مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه94 بند(ل) تبصره5 را به تصویب رساندند. براساس این مصوبه به صندوق توسعه ملی در سال1394 اجازه داده می‌شود تا نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا تعاونی برای طرح‌های توسعه‌یی شقوق مختلف حمل‌و‌نقل بدون انتقال مالکیت و با معرفی وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ذی‌ربط این وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسی تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن از استفاده‌کنندگان اقدام کند.


شورای رقابت مسوول قیمت‌گذاری وارداتی‌ها

ایسنا رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: انحصار مشمول مرور زمان نمی‌شود بنابراین شورای رقابت باید هرچه زودتر تکلیف بازار خودروهای وارداتی را روشن کند. محمد جعفری اظهار کرد: متاسفانه طراحان طرح انحصاری‌شدن واردات خودرو بر اجرای این مصوبه اصرار دارند. وی با بیان اینکه طراحان طرح عنوان می‌کنند که به‌دلیل فعالیت 35شرکت نمایندگی، انحصاری در بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اما این افراد به این واقعیت اشاره نمی‌کنند که اختیار واردات بیش از 70درصد خودروهای وارداتی در اختیار یک خانواده قرار گرفته است. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: البته رییس شورای رقابت در این زمینه به این موضوع آگاه بوده و اظهار کرده است که بازار خودروهای وارداتی در شرایط انحصار کامل قرار گرفته است.


اراضی حریم آزادراه تهران-شمال تملک می‌شود

ایرنا مدیر طرح قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال گفت: افرادی که اراضی آنان در مسیر یا در حریم این قطعه از آزادراه واقع شده باشد، برابر قانون از آنان خریداری و تملک می‌شود. محمدقاسم محمدکریمی گفت: پس از بازدیدهای انجام‌شده، مقرر شد نسبت به تملک تمامی اراضی در مسیر این آزادراه جز یک نقطه در حریم راه روستایی سینوا و دیگری که در کمربندی آزادراه مسیر منتهی به تنکابن قرار دارند، اقدام شود.

وی اظهار داشت: در حوزه شهری درصورت همکاری شهرداری متناسب با طراحی نقشه و کار کارشناسی که از گذشته انجام گرفته می‌توان به مسافت حدود 1500متر از طول این مسیر ارتباطی یعنی تا «پل زیرگذر» منطقه دوستگر را تملک و به کمربندی وصل کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر