اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۸

مجوز مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار اوراق مشارکت

نمایندگان مجلس به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن مجوز دادند تا سقف 7000میلیارد تومان اوراق مشارکت و صکوک اسلامی منتشر کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه94 در بخش درآمدی بند د تبصره 6 را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه، به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به‌طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی و با تایید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف 70هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین‌نامه اجرایی آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند. مجوز فروش اوراق مشارکت در سنوات گذشته تا سقف تعیین شده سال صدور در سال1394 نافذ است.


تعیین‌تکلیف ساخت‌وسازهای غیرمجاز تهران

به گفته فرماندار تهران، اگر گزارشی درباره ساخت‌وساز غیرمجاز ارایه شود، در کمتر از ۲۴ساعت با آن برخورد می‌شود. اما وی خاطرنشان کرد که تاکنون شهرداری گزارشی مبنی بر ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر تهران به ما ارسال نکرده است.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران گفت: بخشدار‌ی‌ها و دهیار‌ی‌ها فعال هستند و ما هیچ‌گونه ساخت‌وساز غیرمجازی در حریم شهر تهران نداریم. وی تصریح کرد: البته از گذشته ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران وجود دارد که باید تعیین‌تکلیف شود و ما در حال ساماندهی به این ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستیم.

به گفته فرهادی اگر این ساخت‌وساز‌ها در حریم شهر و روستا باشد، باید مراحل قانونی آن طی شود، اما درصورتی که در طرح هادی نباشد، تخریب می‌شود. وی بااشاره به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز داخل شهر تهران نیز گفت: این مساله را باید شهرداری پیگیری کند و اگر گزارشی درباره این موضوع به ما داده شود به آن رسیدگی می‌کنیم، اما تاکنون شهرداری گزارشی مبنی بر ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر تهران به ما ارسال نکرده است.


آغاز طرح شناسایی تاکسی‌های غیرفعال از اسفند

به گفته مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی شهرداری تهران، از اول اسفند طرح ضربتی شناسایی تاکسی‌های غیرفعال و فاقد پروانه هوشمند اجرا می‌شود. به گزارش مهر، حسن قوی‌زری افزود: مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی شهرداری تهران درنظر دارد با استفاده از سیستم‌های هوشمندی که توسط این سازمان در بخش‌های مختلف شهر نصب شده است و با دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی مربوط به پلیس راهور، پلاک‌های تاکسی و تراکنش‌های کارت سوخت، تاکسی‌های غیرفعال و فاقد پروانه هوشمند را در سطح شهر شناسایی کند.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی با کمک مراجع داخل و بیرون شهرداری و تهاترگیری اطلاعات، وضعیت آماری و تردد تاکسی‌ها را رصد می‌کند، عنوان کرد: ما با نصب سیستم‌های هوشمند داخل پایانه‌ها و دوربین‌های پلاک‌خوان وضعیت تاکسی‌های خطی را در محدوده پایانه‌ها رصد می‌کنیم و برای راننده تاکسی‌هایی که در بازه زمانی مشخص غایب بودند پیامک ارسال می‌کنیم. ضمن اینکه، فهرست این تاکسی‌ها به‌عنوان تاکسی‌های غایب در سازمان ثبت می‌شود.


شرایط آغاز عملیات اجرایی مترو اصفهان

به گفته مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان، آغاز عملیات اجرایی از ایستگاه مترو انقلاب منوط به جابه‌جایی شبکه فاضلاب این محور است. به گزارش «تعادل»، بااشاره به اینکه پیمانکار پروژه ایستگاه مترو انقلاب انتخاب شده است، اظهار داشت: اکنون عملیات اکتشافات باستان‌شناسی ازسوی میراث فرهنگی در محل ایستگاه انقلاب در حال انجام است. مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: برای آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو لازم است تاسیسات فاضلاب از محل جابه‌جا شود از این رو منتظر هستیم عملیات جابه‌جایی شبکه فاضلاب انجام شود. شعرباف خاطرنشان کرد: خط یک مترو اصفهان از ایستگاه قدس در خیابان امام‌خمینی(ره) آغاز و از محور چهارباغ عبور کرده و به صفه ختم می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر