تالار نقره‌‌ای

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۵۹

دادوستد 25‌ هزار تن مواد پلیمری

روز گذشته حدود 25هزار تن انواع مواد پلیمری در بورس کالای ایران دادوستد شد. به گزارش روابط عمومی بورس کالای، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، 31 گرید ماده پلیمری مجتمع‌های پتروشیمی اروند، امیرکبیر، آبادان، آریاساسول، بندرامام، تبریز، تخت‌جمشید، تندگویان، جم، رجال، شازند، غدیر، لاله، مارون، مهر، پلی‌پروپیلن جم و نویدزرشیمی معامله شد. انواع PVC، پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، SBR و پلی‌استایرن از‌جمله مواد پلیمری فروش‌رفته در این روز بود. دیگر معامله‌های این روز تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی شامل 4973تن قیر، 2700تن وکیوم‌باتوم و 200تن اسلاک‌واکس سنگین بود. گفتنی است، تالار صادراتی نیز شاهد معامله 26‌هزار و 40تن انواع قیر بود. این گزارش همچنین حاکی است، 220تن بیلت6063-7، 100تی‌بار EC-1350 و 1000تن شمش آلیاژی شرکت آلومینیوم ایران در تالار محصولات صنعتی و معدنی دادوستد شد. شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز 5‌هزار تن شمش بلوم، 4016 تن میلگرد A3-12-25 و 930 تیرآهن24 را به فروش رساند. شایان ذکر است، در این روز و در تالار محصولات کشاورزی، 300تن ذرت دانه‌یی همدان به‌قیمت 8075ریال معامله شد. علاوه بر این، 1490تن ذرت دانه‌یی برزیل معامله را تجربه کرد. تالار محصولات کشاورزی همچنین شاهد معامله 350تن مرغ منجمد رنج یک شرکت پشتیبانی امور دام و 200تن شکر سفید کارخانه قند یاسوج بود. براساس این گزارش، در این روز و درمجموع، بیش از 72هزار تن انواع کالا به ارزش حدود 1425میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد.


معامله 200 هزار تن کالا در تالار انزلی

عمده‌ترین محصولات عرضه و معامله شده ظرف 6ماه از شروع فعالیت نخستین بورس کالای مناطق آزاد کشور درمنطقه آزاد انزلی مشتمل بر مواد پتروشیمی نظیر پلی‌اتیلن، پلی‌استایرن و قیر است.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد انزلی، علاوه بر این مواد شیمیایی نظیر اوره گرانوله، گوگرد، آمونیاک، اسیدسولفوریک، جوش‌شیرین، کریستال ملامین، دی‌اتانول دی‌آمین و گلایکول و کشاورزی شامل ذرت، گندم جو، شکر، سویا و کنجاله سویا، نیز معامله شده است. براساس این گزارش، تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی که با همکاری‌های بورس کالای ایران به‌عنوان نخستین تالار بورس کالای مناطق آزاد شروع به فعالیت کرده، امکان معامله تمامی کالاها و محصولات مورد معامله در بورس کالای کشور را دارد. این گزارش می‌افزاید؛ هم‌اکنون چهار کارگزار در این تالار مشغول خدمات‌دهی به سرمایه‌گذاران استانی و کشوری بوده که با عنایت به ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده ازسوی این سازمان، بورس کالای منطقه آزاد انزلی ظرفیت استقرار و فعالیت 10 شرکت کارگزار بورس کالا را به‌صورت همزمان را داراست. تالار بورس کالای ایران درمنطقه آزاد انزلی، حلقه تکمیل‌کننده روند طی شده ازسوی این سازمان درجهت رونق فضای کسب‌وکار اقتصادی درمحدوده منطقه با هدف تثبیت و شفافیت مبادلات تجاری و حذف واسطه‌های تجاری برای ایجاد یک مزیت رقابتی، شروع به فعالیت کرد و همچنین مذاکرات و اقدامات سودمندی ازسوی این سازمان برای اتصال این بورس به بورس کالا کشورهای حاشیه دریای خزر و کشور بلاروس انجام گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر