بورس چشم انتظار است

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۵۵


سنا بورس بازتاب اقتصاد کلان است و از آنجایی که دولت مهار تورم و کاهش نقدینگی را در رأس امور خود قرار داده است، رکود تورمی که از قبل از دولت یازدهم بر کشور حاکم بود بیش از قبل بر بدنه اقتصاد اثر گذاشت.

محمدرضا مظفری، مدیر عامل کارگزاری ایساتیس پویا، در خصوص وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بورس تابعی از واقعیت اقتصادی و تصمیمات کلان کشور است و نمی‌تواند نمایشی خلاف واقعیت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: نوساناتی که در بازار مشاهده می‌شود نشان دهنده این است که اقتصاد کشور در حال پوست اندازی است و معامله گران هم برای پوشش ریسک محتاط‌تر عمل می کنند.

مظفری در ادامه خاطرنشان کرد: بورس به تغییرات حتمی رشد اقتصادی واکنش نشان

می‌دهد به عبارتی اگر اقتصاد از وضعیت رکودی خارج شود و نرخ رشد افزایش یابد، به طور حتم بازار سرمایه نیز با رشد شاخص و افزایش حجم معاملات مواجه خواهد شد.مدیر عامل کارگزاری ایساتیس پویا با بیان اینکه با خروج کشور از رکود تورمی، بورس نفس تازه‌یی می گیرد، در خصوص آینده بازار تاکید کرد: ابهامات صنایع بزرگ برطرف شده است و اقتصاد کشور به کمک صنایع بزرگ مانند صنعت نفت و پتروپالایشی‌ها آرام آرام در حال خروج از رکود است و هیچ عاملی بیشتر از این نمی تواند به بازار سرمایه کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر