مالیات به فروش شرکت‌های بورسی، بدترین نوع مالیات است

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۵۴

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: یکی از بدترین انواع مالیاتی که از شرکت‌های بورسی گرفته می‌شود، مالیات بر فروش آنهاست.

محمود نوریان درخصوص نرخ بهره مالکانه گفت: این عدد در سال گذشته برای فروش شرکت‌های این صنعت 50درصد بود که در سال93 به 30درصد کاهش یافت و در‌حال‌حاضر نیز با 5درصد تعدیل برای سال آینده 25درصد درنظر گرفته شده است. وی با اظهار امیدواری درخصوص اینکه نرخ بهره مالکانه برای سال آینده تعدیل بیشتری پیدا کند تصریح کرد: در این زمینه با نمایندگان مجلس نیز گفت‌وگو کرده و دلایل متعددی برای آنها آورده‌ایم که خوشبختانه قانع شده‌اند.

نوریان در ادامه با اشاره به نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی به معاون اول رییس‌جمهوری درخصوص مشکلات سنگ‌آهنی‌ها گفت: وقتی از 30درصد فروش شرکت‌ها عوارض گرفته می‌شود اثرات منفی زیادی بر عملکرد آنها و درنهایت بازار سرمایه خواهد داشت. وی ادامه داد: با این حال امیدواریم این تعدیل در نرخ بهره مالکانه به‌زودی اتفاق بیفتد، هرچند به این نکته نیز توجه داریم که دولت به‌خاطر مشکلات اقتصادی روی این رقم اصرار دارد و ترجیح می‌دهد چند شرکت یا صنعت فدای کل اقتصاد کشور شوند. نوریان با اشاره به اینکه شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر سهم زیادی در تولید فولاد در کشور دارند گفت: به‌عقیده ما اجرای سیاست خصوصی‌سازی کمک زیادی به این صنعت کرد و پس از واگذاری شاهد توسعه این شرکت‌ها هستیم. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اذعان داشت: در راستای توسعه صنعت فولاد در کشور نیز، هفدهمین سمپوزیوم فولاد ایران توسط انجمن آهن و فولاد ایران به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در روزهای 5 و 6 اسفندجاری در مجتمع گندله‌سازی اردکان برگزار خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر