کتاب‌فروشی‌ها باید مجوز بگیرند

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۵۰

سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جریان افتادن موضوع الزام کتاب‌فروشی‌ها به اخذ مجوز از این وزارتخانه را خبر داد.

به گفته همایون امیرزاده سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی آیین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز و نظارت بر فعالیت کتاب‌فروشی‌ها برای استفاده کتاب‌فروشان از مزایای بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم از ۲۷بهمن آغاز شد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون مجوزی برای صدور پروانه فعالیت به کتاب‌فروشی‌ها نداشت و شعب امور مالیاتی هم برهمین اساس نسبت به اخذ مالیات مربوطه از این واحدهای صنفی عرصه فرهنگ، اقدام می‌کردند.

سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از آنجا که مطابق قانون تصریح شده که تنها موسسات فرهنگی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. طبق توافق سه‌جانبه بین وزارت ارشاد، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران و سازمان امور مالیاتی، مقرر شد که برای حل مشکل مالیاتی فعالین این صنف، پروانه فعالیت آنها را وزارت ارشاد صادر کند. به گفته امیرزاده، از این پس هر کتاب‌فروشی که بخواهد از معافیت مالیاتی بهره‌مند شود، حتما باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند. در ایین‌نامه در دست تدوین در این زمینه هم کتاب‌فروشان در بخش «فعالیت‌های فرهنگی» جای داده شده‌اند و لذا برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر