هلنیان و آریاییان

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۹


آقا یا خانمی که شما باشید الان که دارند ملت اسرارشان را فاش می‌کنند، یکی هم ما فاش کنیم. من از بچگی عاشق این بودم که جایی دعوا بشود بروم بنشینم با فراغ‌بال تماشا کنم. یادش بخیر، قدیم‌ترها ملت تصادف می‌کردند اول می‌آمدن پایین و از خجالت هم در می‌آمدند بعد که مردم سوا می‌کردند تازه بحث پلیس و بیمه بود. اما الان دیگه دوره تساهل و به‌هم احترام بگذاریم و جاج نکنیم و این قرتی بازی‌هاست، دیگه دعوای حقیقی که در کار نیست، مجبوریم قناعت کنیم به دعوای مجازی.

غیر از ملت ایران، کمی آنورتر هم ملتی هستند که واقعا در برهه حساس کنونی قرار دارند، یعنی اگر توافق ایران و 1+5 این‌قدر برای ما حیاتی شده، توافق یونان و اتحادیه اروپا هم واقعا یک نقطه بسیار کلیدی برای یونان و حتی اتحادیه اروپاست. دیروز هم وزیر اقتصادشان یک مقاله خیلی خوب و مستدلی در نیویورک تایمز نوشته و گفته که خطوط قرمز یونان واقعا خط قرمزه و بلوف نیست. از طرفی هم گفته که ما دولت راستگویان هستیم و دنبال برد- برد هستیم.

بعد هم که می‌دانید، وقتی اوضاع یک ملت گره می‌خورد باید بزنی تو کار احساسات. سایتی راه انداختن به‌نام standwithgreece که ایده بسیار جالبی است برای علاقه‌مندان به پولتیک. در هر صفحه‌اش آمار مستندی از وضعیت 5سال اخیر یونان زده‌اند؛ 42درصد افزایش خودکشی، 28درصد نرخ بیکاری، 50درصد نرخ بیکاری جوانان، 25درصد ورشکستگی شرکت‌های کوچک و متوسط، 580یورو حداقل حقوق (که یک‌سوم یا یک‌چهارم کشورهای غربی اروپاست)، 20هزار کارتن‌خواب، 70درصد کاهش مصرف محصولات دریایی، 31درصد افزایش جرم و جنایت و 150درصد افزایش فحشا، آخرش هم گفتند که یونان آمده کرامت انسانی خودش را به‌دست بیاورد و یکجور اقبال طور «ای غنچه خوابیده چو نرگس، نگران خیز/ کاشانه ما رفت به تاراج خزان خیز» ما هم کلیکی زدیم که اِستاند ویت گریس.

طراح کمپین برای اینکه ملت بیشتر جذب کمپین شوند، عکس پرچم یونان را بدون صلیب معروف زده است. حالا جنگی افتاده در چند پیج و امت در صحنه هلنی مشغول نبردند. یکی گفته که کافرها آمدند روی کار اول صلیب حذف کردند. دومی گفته که ناموست را دارند می‌برند تو به‌فکر صلیبی، سومی گفته یونان بدون صلیب هم مثل کشور بدون طبیب است و خلاصه داستانی. فقط یکسری آدم ضایع هم این وسط کامنت یونانی می‌گذارند نه تنها که نمی‌فهمیم دعوا به کجا رسید بلکه یاد هندسه و مثلثات و آلفا بتا می‌افتیم و عیش‌مان منقص می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر