فلورانس، پنجمین پایتخت مد جهان

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۳

نیویورک، لندن، میلان و پاریس پایتخت‌های مد جهان هستند که روند مد در آنها ایجاد و عرضه می‌شود. با این وجود جالب است که ببینیم چگونه هفته‌های مد محلی در سراسر جهان در حال به دست آوردن توجه بیشتر و تبدیل شدن به مراکز مورد توجه مد هستند. با این حال، در میان تمام مقصدهای جدید، یک شهر وجود دارد که بدون شک از دیگران جدا است. فلورانس به سرعت در حال تبدیل شدن به پنجمین پایتخت مد جهان و تقویت موقعیت خود در سال 2015 است.

در آغاز سال 2014 اجلاس سران مد و صنعت توسط شرکت «لویزا» در فلورانس برگزار شد.

آندریا پانکونسی مدیرعامل شرکت لویزا یکی از پیشگامان تبدیل فلورانس به یک مقصد مد است که همیشه بر نقش ویژه فلورانس در تمام ابتکاراتش تاکید می‌کند. او از پنج سال پیش شروع به دعوت وبلاگ‌نویسان کرد تا موسسه خود را در سراسر جهان ترویج کند.

یکی از اعضای این مجموعه، لیندا لوپا رییس موسسه بین‌المللی طراحی مد و بازاریابی است که سخنرانی جالبی در مورد آینده مد و تغییر در نگرش نسبت به این صنعت ارایه داد.

شکی نیست که همه چشم‌ها از 21 تا 23 آوریل به فلورانس دوخته می‌شود، زمانی که این شهر نخستین کنفرانس بین‌المللی انتشارات «کوند نست لوکس» را میزبانی خواهد کرد. فهرست سخنرانان این برنامه کاملا قابل توجه است چون افرادی در رده بالای تجارت مد و مدیران خلاق برندهای مشهور مانند کارل لاگرفلد، روبرتو کاوالی. آلبر الباز، ماریجی مک کی و دیوید لورن معاون رییس اجرایی شرکت رالف لورن در آن حضور دارند.

فلورانس یک مثال بزرگ از گذشته، حال و آینده است و ساختمان‌های دوره رنسانس آن دارای یک نگاه آوانگارد در معماری است. این کنفرانس قطعا بزرگ‌ترین رویداد بین هفته مد پاییز و هفته مد بهار است که نقش فلورانس را در دنیای مد بیشتر تقویت می‌کند.

یکی از نکاتی که مدیران مجموعه در نظر گرفته‌اند این است که چگونه فلورانس می‌تواند کسب و کاری قدرتمند در زمینه فروش و بازاریابی ایجاد کند، در حالی که سایر پایتخت‌های مد جهان به طور کامل بر نمایش لباس متمرکز شده‌اند. فراهم کردن فرصت نمایش لباس و ارائه فضا و زمان برای طراحان جدید با ایجاد بخش‌‎های ویژه برای طراحان کشورهایی مانند آفریقا، کره جنوبی، ترکیه و... از اهداف بازار مد فلورانس است.

فلورانس همچنین زادگاه چند برند لوکس از جمله روبرتو کاوالی، گوچی، سالواتور فراگامو و... است. علاوه‌بر این تعداد زیادی از طراحان برندهای جدید فعالیت خود را در این شهر مستقر کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر