حذف تدریجی یارانه پردرآمدها آغاز شده است

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۲۱

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حاشیه کنگره از اجرایی شدن حذف یارانه پردرآمدها خبر داد و گفت: بند «و» تبصره 21 قانون بودجه سال1393 به دولت اجازه داده که یارانه نقدی را تنها به افراد نیازمند پرداخت کند، بر این اساس طی 10ماه گذشته تلاش کردیم با تکمیل منابع و بانک‌های اطلاعاتی نسبت به این موضوع اقدام کنیم. در همین ارتباط، یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌طور کامل حذف شده است.

نوبخت با بیان اینکه شناسایی و حذف پردرآمدها با دقت کامل انجام می‌شود، افزود: براساس اطلاعات 40پایگاه دولتی، افرادی را که از درآمد کافی برخوردار بوده و یارانه نقدی 45هزار و 500تومانی تاثیری بر زندگی آنها ندارد از لیست دریافت یارانه حذف کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره‌یی به تعداد یارانه‌بگیران حذف شده داشت و گفت: پردرآمدهای داخل کشور به‌تدریج در حال حذف شدن هستند و این اقدام با دقت کافی انجام می‌شود تا در حذف یارانه‌بگیران پردرآمد هم تبعیضی ایجاد نشده و تنش‌زا نباشد.

نوبخت درباره ایراداتی که برخی نمایندگان مجلس نسبت به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق و توافق دولت برای حذف یارانه خانوارهای با درآمد 2.5میلیون تومان، عنوان کرد: این موضوع هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و درنهایت با بحث و بررسی‌هایی که انجام می‌شود نقایص آن برطرف شده و اجرایی خواهد شد که این مصوبه می‌تواند تکمیل‌کننده برنامه دولت برای اجرای هر چه سریع‌تر قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل44 مخاطبان عام و خاص دارد، گفت: این سیاست‌ها فقط برای دولت تعریف و تبیین نشده، بلکه باید همه مردم بر اجرای آن شراکت داشته باشند و هیچ مسوولی از اجرای آن شانه خالی نکند. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه بودجه سال1394 براساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تبیین شده است، عنوان کرد: باتوجه به رشد اقتصادی منفی که در دو سال گذشته پشت‌سر گذاشته‌ایم هدف رشد اقتصادی سال آینده مثبت 2.5درصد است.

نوبخت گفت: سرمایه‌گذاری دولت در سال1394 به‌طور قابل ملاحظه‌یی به اهداف خود در رشد اقتصادی نزدیک خواهد شد و بر این اساس 48هزار میلیارد تومان برای بودجه‌های عمرانی، 7هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی، 55هزار میلیارد تومان ازسوی دولت و 103هزار میلیارد تومان ازسوی شرکت‌های دولتی که در مجموع به 158هزار میلیارد تومان خواهد رسید برای سال آینده سرمایه‌گذاری می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بااشاره به وظیفه سنگین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: در این سازمان هر 24بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تفکیک شده و وظیفه هر دستگاه مطابق با بندهای آن مشخص شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فراخوانده شده و مسوولیت‌های اجرایی هر یک ابلاغ شده تا بر این اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را مشخص و اعلام کنند.

نوبخت گفت: اکنون برنامه میان‌مدت دستگاه‌ها برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال1393 و 1394 دراختیار آنهاست و اجرای برنامه بلندمدت نیز پس از تدوین برنامه ششم انجام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر