کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۸

دولت سابق به تعهداتش در قبال فرهنگیان عمل نکرد

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار مسوولان صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با اشاره به مشکلاتی که طی سال‌های اخیر برای معلمین عضو صندوق ایجاد شده است، گفت: متاسفانه دولت سابق در چهار سال دوم به تعهداتش برای پرداخت سهمی برابر پرداخت فرهنگیان، عمل نکرد و حتی قانون آن را از بندهای برنامه‌های پنج‌ساله پنجم حذف کرد. وی اظهار امیدواری کرد که دولت فعلی با گنجاندن همان بند به قانون برنامه پنج‌ساله، ششم، به حق‌وحقوقی که دولت سازندگی برای فرهنگیان در نظر گرفته بود، عمل کند.


کسی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

رییس قوه قضاییه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات امریکایی گفت: هیچ‌کس حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارد. به گزارش مهر آملی لاریجانی گفت: اخیرا وزارت خارجه امریکا به‌نوعی در امور کشور و قوه قضاییه دخالت کرده است، هیچ‌کس حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارد و ما در قوه قضاییه مشی عدالت داریم و بنای ظلم و تعدی در حقوق کسی را نداریم. رییس دستگاه قضا گفت: داعش مخلوق همان کشورهای سلطه‌گر است و حالا جمع شده‌اند با آن مبارزه کنند، وظیفه روحانیت در این مورد بسیار بزرگ و سنگین است؛ چرا که باید به نسل امروز با زبان خودشان این موضوعات را بازگو کنند.


سقف فاینانس در سال آینده ۳۵میلیارد دلار تعیین شد

نمایندگان مجلس سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) در سال آینده را معادل ریالی ۳۵میلیارد دلار تعیین کردند. به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته، بررسی جزییات لایحه بودجه سال1394 کل کشور را ادامه دادند و بخش درآمدی تبصره4 ماده‌واحده این لایحه را به تصویب رساندند. وکلای ملت در بند(الف) این تبصره مقرر کردند، در سال1394 سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) علاوه بر باقی‌مانده سهمیه سال‌های قبل معادل ریالی 35میلیارد دلار تعیین می‌شود.


امروز وظیفه دانشجو از دیوار سفارت بالا رفتن نیست

سردار محمدرضا نقدی در گردهمایی 3هزار نفری مسوولان بسیج دانشجویی سراسر کشور گفت: امروز رسالت جوانان این نیست که کار نسل‌های گذشته را تکرار کنند و مثلا از دیوار سفارت بالا بروند. باید شما فرزند زمان خویش باشید و رسالت خود را پیدا و به آن عمل کنید. به گزارش ایسکانیوز رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای اقتصاد مقاومتی ما راهکارهای بسیاری را پیش‌بینی کرده‌ایم و به دولت قبل پیشنهاد کردیم که متاسفانه پای کار نیامدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر