امنیت و توسعه پایدار افغانستان را به‌منزله امنیت و توسعه پایدار ایران می‌دانیم

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۷

معاون اجرایی رییس‌جمهوری در جریان سفر یک‌روزه به افغانستان در دیدار با معاون‌دوم رییس‌جمهور افغانستان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی به کشور افغانستان دریغ نخواهد کرد، تاکید کرد: امنیت و توسعه پایدار افغانستان را به‌منزله امنیت و توسعه پایدار ایران می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در دیدار با «سرور دانش»، شرایط فعلی برای توسعه روابط ایران با افغانستان را بیش از هر زمانی مهیا دانست و با ابراز خرسندی از ایجاد دولت وحدت ملی در افغانستان، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که مسیر خوبی برای تثبیت کابینه وحدت ملی در افغانستان سپری شده است.

عضو کابینه یازدهم با ابراز امیدواری نسبت به انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه بین ایران، پاکستان و افغانستان در حوزه ترانزیت، به توانمندی‌های فنی-مهندسی ایران اشاره کرد و با تاکید بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی و تکنیکی بین دو کشور، گفت: ایران تجربیات خوبی در زمینه آموزش مهارت‌های فنی دارد و آماده حمایت از ایجاد مراکز آموزشی مهارتی در این کشور است.

معاون اجرایی رییس‌جمهوری با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه انرژی‌های نوین و انرژی‌های پاک، افزود: آمادگی همفکری و همکاری با افغانستان در زمینه این نوع انرژی‌ها وجود دارد تا این کشور دوست و برادر با استفاده از ظرفیت‌های موجود به خودکفایی برسد.

سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهوری افغانستان نیز در این دیدار با بیان اینکه «شرایط فعلی روابط ایران و افغانستان را بسیار عالی می‌دانیم»، به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی افغانستان اشاره کرد و گفت: معیار رابطه دو کشور بیشتر همکاری‌های اقتصادی و در سطح دوم همکاری در زمینه مسایل سیاسی و امنیتی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر