معصومه ابتکار: راه مقابله با ریزگردها علمی است

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۶

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست طی سخنانی در یک کنفرانس علمی در اهواز گفت: راه مواجهه با ریزگردها ایجاد فضای اجتماعی نگران‌کننده نیست؛ باید مواجهه علمی با این موضوع داشته باشیم و این موضوع مشکلی نیست که مسوولی بتواند آن را در کوتاه‌مدت رفع کند.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار روز گذشته در نخستین کنفرانس ملی مهندسی و محیط‌زیست در اهواز اظهار کرد: استان خوزستان و برخی استان‌های کشور تحت‌تاثیر مشکل ریزگرد‌ها هستند که حضور و همراهی جمعی از مسوولان دستگاه‌های دولتی که به‌نوعی در محیط‌زیست مسوولیت دارند در این استان، رویکرد جدی و توجه کشور به این موضوع را نشان می‌دهد. وی افزود: استاندار خوزستان در کنار مردم این استان نیز تمام تلاش خود را انجام داد که بحران پیش‌آمده در استان را مدیریت کند.

ابتکار تصریح کرد: شاید تمایز این دولت با برخی رویکردها تاکید بر نظرات کارشناسی و علمی و عدم اقدام به کارهای خلق‌الساعه است که شاید خیلی موردتوجه رسانه‌ها نیست و نگاه علمی توام با دوراندیشی و نگاه بلندمدت موردپسند واقع نشود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در 10 روز گذشته دوست داشتم در آن شرایط به اهواز بیایم ولی فکر کردم در فضایی باید صحبت کرد که مباحث جدی علمی را مطرح کنیم و رویکردهایی که قرار است کشور دنبال کند در فضایی توام با نگرش علمی مطرح شود. وی افزود: محیط‌زیست از مهم‌ترین چالش‌های جهانی پس از صلح و امنیت است و نیازمند همگرایی کشورهاست.

ابتکار در پایان عنوان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا این مشکلات را دارند که راه مواجهه با آن ایجاد فضای اجتماعی نگران ‌کننده نیست؛ باید مواجهه علمی با این موضوعات داشته باشیم و این موضوع مشکلی نیست که مسوولی بتواند آن را در کوتاه‌مدت رفع کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر