مجوز مجلس به بانک مرکزی برای انتشار ایران‌چک

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۵

نمایندگان مجلس به بانک مرکزی ایران اجازه دادند نسبت به چاپ و انتشار ایران‌چک در سقف مصوب شورای پول و اعتبار اقدام کند. سومین روز از بررسی لایحه بودجه94 در صحن علنی مجلس نهم پر از حاشیه شد. حاشیه‌هایی که پررنگ‌تر از متن در رسانه‌ها منعکس شدند. از صحبت ناتمام کامران با همسرش تا واکنش حمید رسایی به توقیف نشریه‌اش، همگی حاشیه‌های روز گذشته مجلس را شکل می‌دادند. روز گذشته ادامه بررسی لایحه بودجه94 با حساسیت و وسواس زیادی از سوی نمایندگان بررسی شد. حساسیتی که در روزهای آینده قطعا به‌دلیل کمبود وقت باید کنار گذاشته شود و نمایندگان به فکر تمام‌کردن بررسی لایحه باشند.

نمایندگان ملت در جلسه نوبت عصر روز گذشته با تصویب بند(ب) تبصره7 به بانک مرکزی ایران اجازه دادند نسبت به چاپ و انتشار ایران چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سقف مصوب شورای پول و اعتبار و با مسدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیات اندوخته اسکناس موضوع ماده(21) قانون پولی و بانکی کشور مصوب 18/4/1351 اقدام کند.

همچنین نمایندگان مجلس با تصویب بند(ج) این تبصره هرگونه استفاده از تسهیلات ارزی در سال1394 را مشروط به عدم افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کردند.

نمایندگان در ادامه و با تصویب بند (هـ) این تبصره به سازمان‌های توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط وزارت نفت (پتروشیمی و نفت) و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی اجازه داده می‌شود مبلغ 4هزارمیلیارد ریال از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره‌شده یا یارانه سود و کارمزد تسهیلات را براساس قراردادهای منعقده در اختیار بانک‌های عامل قرار دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر