اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۶

بحران بیکاری در عربستان

بخش خصوصی عربستان در دو منطقه الباحه و مناطق شمالی فقط سه فرصت کاری برای جوانان دختر و پسر بیکار عربستان ارایه داده که از افزایش شمار افراد بیکار در این کشور حکایت دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، نحوه برخورد بخش خصوصی عربستان برای افراد بیکار ناامید‌کننده است به‌ویژه با توجه به اینکه 41دختر و پسر در میان افراد بیکار دارای مدرک لیسانس و دکترا هستند. منابع رسمی عربستان خاطرنشان می‌کنند که 59 هزار و 277دختر و پسر بیکار از بخش مشاغل در وزارت کار این کشور درخواست کار کرده‌اند.

منابع یاد شده عنوان کردند آنچه که مقامات سعودی در مورد فراهم آوردن فرصت‌های شغلی با صرف میلیون‌ها ریال سعودی برای افراد بیکار مطرح می‌کنند، چیزی جز تبلیغات و آمار دروغین بیش نیست و با واقعیت منافات دارد.


امضای توافقنامه همکاری قزاقستان با اتحادیه اروپا

وزیر امورخارجه قزاقستان پیش‌بینی کرد این کشور امسال توافقنامه مشارکت و همکاری با اتحادیه اروپا را امضا کند و به سازمان تجارت جهانی ملحق شود.

به گزارش ایتارتاس ارلان ادریسف، وزیر امورخارجه قزاقستان در نشست مجلس نمایندگان این کشور گفت: «سال گذشته مذاکرات با اتحادیه اروپا در زمینه امضای توافقنامه جدید تقویت همکاری همچنین الحاق قزاقستان به سازمان تجارت جهانی با موفقیت برگزار شد. امیدواریم هر دو روند امسال تکمیل شود.»

وی یادآور شد: «طرح اولیه توافقنامه تقویت همکاری و مشارکت اتحادیه اروپا-قزاقستان نخستین‌بار بیستم ژانویه 2015 در بروکسل مطرح شد. هدف از این توافقنامه تسهیل روابط سیاسی و اقتصادی قزاقستان و اتحادیه اروپا و افزایش مبادلات تجاری، ارایه خدمات و سرمایه‌گذاری بین دو طرف است.»

وی گفت: «پس از طی روند دشوار اداری و هماهنگی‌ها در چارچوب اتحادیه اروپا ما سرانجام می‌توانیم این توافقنامه را امضا کنیم و کار روی آن را آغاز کنیم.» وزیر امورخارجه قزاقستان همچنین با ابراز امیدواری درباره پیوستن کشورش به سازمان تجارت جهانی گفت: «سازمان تجارت جهانی از اهمیت اقتصادی و سیاسی قابل توجهی برخوردار است. این سازمان باعث ایجاد توازن در مناسبات اقتصادی جهانی می‌شود. ما از طریق سازمان تجارت جهانی به نظام وسیع تجارت جهانی، استانداردها، هنجارها و مقررات آن دسترسی پیدا می‌کنیم.» قراقستان نخستین‌بار در سال 1996 درخواست عضویت در سازمان تجارت جهانی کرد. این روند به‌خاطر بحران اقتصادی، اجرای اصلاحات تا اواخر دهه 1990 به تعویق افتاد و از دهه 2000 از سرگرفته شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر