سرقت یک میلیارد دلاری هکرها از بانک‌های جهان

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۴

گروه جهان

شرکت اینترنتی ضد بدافزار کاسپرسکی (Kaspersky) فاش کرد هکرها با ورود به سیستم‌های بانکی حدود یک‌میلیارد دلار پول سرقت کردند.

به شبکه خبری سی‌ان‎ان، در این میان یکصد بانک در 25 کشور جهان مورد نفوذ و سرقت هکرها قرار گرفته است. شرکت کاسپرسکی فاش کرده هکرها با نفوذ به سیستم‎های بانکی، از هربانک مبلغی بین دومیلیون وپانصدهزار تا 10میلیون دلار پول برداشت و به حساب‌هایی که از پیش فراهم کرده بودند، منتقل کرده‌اند.

شرکت ضد بدافزار کاسپارسکی در این افشاگری نام هیچ‌یک از بانک‌هایی که مورد نفوذ هکرها قرار گرفته‌اند را اعلام نکرد و تنها به این نکته اشاره کرد که این روند به مدت دو سال و در بیش از 25 کشور جهان رخداده است. کاسپرسکی گزارش داد: هکرها از بدافزاری به نام «کارباناک» Carbanak استفاده کرده که امکان رویت تبادلات مالی کارکنان بانک با مشتریان را فراهم کرده و می‌توانند به‌عنوان یک مشتری دروغین با طرف بانک وارد نقل‌وانتقال پول شوند. کاسپرسکی اعلام کرد: این هکرها همچنان فعال بوده و به مقامات بانک درمورد اطمینان داشتن از رایانه‌های خود هشدار دادند.

متخصصان شرکت امنیتی کسپرسکی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که درسال2015، دامنه وسیعی از حملات سایبری، بانک‌ها را هدف خواهند گرفت. براساس این پیش‌بینی، مهاجمان اینترنتی تلاش خواهند کرد با انتشار بدافزار پیشرفت‌های، دستگاه‌های خودپرداز را هک و بانک‌ها را ورشکسته کنند. به اعتقاد کارشناسان، حملات سایبری همچنان یکی از جدی‌ترین خطراتی است که می‌تواند امنیت جهانی را تهدید کند. این نگرانی با پیچیده‌تر شدن حملات سایبری و گسترش ارتباطات، ازجمله افزایش وسایلی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و همچنین بیشترشدن اطلاعات شخصی مهم در فضای مجازی تشدید شده است. اغلب این اطلاعات شخصی توسط ابرشرکت‌های اینترنتی ذخیره می‌شوند. گفته می‌شود که تنها در ایالات متحده هزینه جرایم اینترنتی هرساله بیش از 100میلیارد دلار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر