میلیونر شدن از راه فروش سوسک!

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۳

گروه جهان

خرید و فروش سوسک در چین به تجارتی پررونق تبدیل شده است. بزرگ‌‌ترین پرورش‌دهنده سوسک در این کشور ادعا می‌کند، این حشرات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. او قصد دارد عرضه سوسک به بازار را در آینده متحول کند.

به گزارش دویچه‌وله، ساختمانی یک طبقه به رنگ خاکستری در منطقه صنعتی شهر جینان واقع در چین وجود دارد که از در و دیوار آن سوسک‌ها بالا می‌روند. وانگ فومینگ، صاحب این خانه که کار اصلی‌اش پرورش سوسک برای بازار چین است، می‌گوید سوسک‌ها را دوست دارد. این مرد ۴۵ ساله به‌عنوان بزرگ‌ترین پرورش‌دهنده سوسک در کشورش شناخته می‌شود و احتمال می‌رود که در سراسر جهان نیز از این نظر بی‌رقیب باشد. وی صاحب ۳۰میلیون سوسک امریکایی است که به‌نام علمی «Periplaneta Americana» خوانده می‌شود. وانگ فومینگ در نظر دارد در سال ۲۰۱۵ به کسب وکارش رونق بیشتری داده و ۱۰۰تن سوسک روانه بازار کند؛ دو برابر تولیدش در سال گذشته. این بازرگان چینی در مورد روش کارش توضیح می‌دهد: «ما سوسک‌ها را در آبی با دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد فرو می‌بریم تا آنها را همزمان کشته و بشوییم. سپس سوسک‌ها را فریز کرده و خشک می‌کنیم تا از این طریق پروتیین موجود در آنها از بین نرود. در آخر هم سوسک‌ها را پودر می‌کنیم.» وی پس از ادای این جمله، پودر سوسکی که دست‌پرورده کارگاه خودش است را در دهانش خالی می‌کند و با یک لیوان چای پایین می‌دهد.

به‌گفته وانگ فومینگ، پودر سوسک برای سلامتی مفید و درمانگر بسیاری از دردهای «روده و بیماری‌های کبدی ازجمله هپاتیت» است: «در طب سنتی چینی از پودر سوسک به‌عنوان یک ماده اولیه سری استفاده می‌شود.» او سپس اضافه می‌کند که پودر سوسک حتی منجر به کاهش دردهای جانبی شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان می‌شود. گفته می‌شود، یک کیلو پودر سوسک حدود ۶۰ یورو قیمت دارد؛ صنعتی پردرآمد که پای دیگر پرورش‌دهندگان را نیز به میدان باز کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر