پایتخت ایران، پایتخت کتاب نشد

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۵

دبیر طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از عدم راهیابی تهران به مرحله نیمه‌نهایی این طرح خبر داد.

دبیر طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، انتخاب ۱۰شهر در مرحله نیمه‌نهایی این طرح و همچنین عدم راهیابی شهر بزرگی مثل تهران به این مرحله را یکی از دلایل توجه این جشنواره به نوآوری و خلاقیت در طرح‌ها دانست و گفت: بسیاری از شهرها توانسته بودند از مشارکت سازمان‌ها و نهادهای غیرفرهنگی نیز برای توسعه کتاب و کتابخوانی استفاده کنند، ازجمله مشارکت قوه قضاییه در زمینه تبدیل مجازات نقدی به خرید کتاب، مشارکت صنایع، استفاده از پتانسیل ورزش یا استفاده از امکانات بومی مناطق ازجمله دریا و ساحل. سلگی افزود: در فراخوان این طرح، هم سوابق و فعالیت‌های قبلی هر شهر در زمینه کتاب و کتابخوانی مورد نظر قرار گرفت و هم طرح‌هایی که برای آینده ارایه می‌دادند، اگرچه تمرکز روی طرح‌های آینده بیشتر بود.

سلگی ادامه داد: بر این اساس در مهلت مقرر یعنی تا آخر دی ، از ۶۳شهر در ۲۲استان کشور، ۳۸۴طرح به‌دست ما رسید که داوری آنها از ابتدای بهمن آغاز شد.

دبیر طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران به انتخاب یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران و دو شهر شایسته تقدیر از میان ۱۰شهر راه‌یافته به مرحله نهایی و معرفی این سه شهر در مراسم اختتامیه اشاره کرد و افزود: هدف اصلی ما توسعه کتاب و کتابخوانی و تحقق برنامه‌های این شهرهاست.

به‌گفته وی، شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی طرح پایتخت کتاب ایران به‌ترتیب حروف الفبا عبارتند از اهواز، بوشهر، تبریز، شهرکرد، قم، کاشان، کرمانشاه، گنبدکاووس، نیشابور و یزد و مراسم معرفی پایتخت کتاب ایران و دو شهر شایسته تقدیر و همچنین معرفی ۱۰روستای برگزیده جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در کشور هم ساعت۳ بعد‌از‌ظهر روز شنبه ۲اسفند با حضور مقامات عالیرتبه کشوری و نیز فرهنگی در سالن قلم کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر