نشان شوالیه ایتالیا بر سینه کارگردان عروسکی

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۴

سفیر ایتالیا طی مراسمی در سفارت این کشور در ایران نشان شوالیه فرهنگی ایتالیا را به‌خاطر فعالیت‌ها و تاثیرگذاری‌های بهروز غریب‌پور، به این هنرمند تئاتر اهدا کرد.

بهروز غریب‌پور درباره دریافت نشان شوالیه فرهنگی ایتالیا گفت: شامگاه روز پنج‌شنبه در سفارت ایتالیا نشان شوالیه فرهنگی این کشور به آقای منصور فلامکی معمار و محقق برجسته و از پایه‌گذاران شهرسازی و بنده اهدا شد. سوابق فرهنگی و اجرای آثار در کشور ایتالیا در جهت توسعه تعامل فرهنگی بین ایران و ایتالیا، دلایل اهدای این نشان به من بود. وی ادامه داد: سال2014 قرار بود این نشان به من اهدا شود که به‌دلیل همزمانی با اجراهایم نتوانستم در مراسم اهدای نشان حضور پیدا کنم به همین دلیل سال‌جاری این اتفاق رخ داد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» یادآور شد: اهدای نشان شوالیه ایتالیا براساس قوانینی دقیق اهدا می‌‎شود و سلیقه‌یی نیست. این نشان به امضای رییس‌جمهور کشور ایتالیا رسیده است و در عرصه‌های صنعت، هنر و فرهنگ اهدا می‌شود. غریب‌پور بااشاره به اجرای اپراهای عروسکی «مکبث»، «رستم و سهراب» و «عاشورا» در شهرهای رم و تورینو، گفت: در زمان اجرای «رستم و سهراب» در شبکه سراسری Ray ایتالیا گفت‌وگویی اختصاصی با من انجام شد و استقبال خوبی از اجرای این اپرا صورت گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر