دور دنیا

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۰

کشف 2 فسیل از ژوراسیک

ایسنا| دیرینه‌شناسان موفق به کشف فسیل دو پستاندار با قدمت 160 تا 165میلیون سال قبل (دوره ژوراسیک) در مناطقی از چین شدند. محققان دانشگاه شیکاگو با همکاری محققان چین، فسیل دو پستاندار را کشف کردند که از نخستین نمونه‌های پستاندارانی هستند که هم روی درخت و هم در

زیر زمین زندگی می‌کردند.

فسیل نخست متعلق به پستانداری که در منطقه مغولستان داخلی چین کشف شد. این حیوان درختی و چالاک قدیمی‌ترین نمونه پستاندار کشف شده روی زمین است که روی درخت زندگی می‌کرد؛ وضعیت دندان‌های این موجود نشان می‌دهد که از درختان تغذیه می‌کرده است. فسیل دوم متعلق به پستانداری که یکی از نخستین نمونه پستانداران ساکن در

زیر زمین و کانال‌های آب محسوب می‌شود؛ فسیل این موجود که از کرم‌ها و حشرات تغذیه می‌کرد، در رسوبات دریاچه‌یی در استان هبی چین کشف شد.


تاثیر معکوس موسیقی بر حافظه در سنین مختلف

مهر| مطالعات محققان امریکایی نشان می‌دهد، موسیقی می‌تواند تاثیر معکوسی در سنین مختلف داشته باشد. افراد مسن با سکوت بهتر به یاد می‌آورند و جوانان با شنیدن موسیقی.

شنیدن قطعات موسیقی می‌تواند نقش موثری در آرام شدن احساسات داشته باشد و مطالعات پیشین محققان نیز بر این موضوع تاکید ورزیده بودند اما مطالعات اخیر، بخش جدید و متفاوتی از تاثیرات موسیقی را افشا کرده است.

مطالعات گروهی از محققان موسسه فناوری جورجیا امریکا نشان می‌دهد، شنیدن موسیقی می‌تواند تاثیرات مختلفی را در دو گروه جوان یا افراد مسن‌تر داشته باشد.

این مطالعه نشان داد افراد مسن‌تر برای یادآوری موضوعی که از یادشان رفته نیاز به سکوت دارند تا شنیدن موسیقی اما تمرکز افراد جوان‌تر با شنیدن موسیقی افزایش پیدا می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر