رشد نیویورک بدون اتکا به وال‌استریت

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۹


واشنگتن پست

طنین‌های نگران‌کننده پاریس در کپنهاگ؛ روز شنبه مردی به یکی از کافه‌های شهر کپنهاگ که در آن ملاقاتی برای گفت‌وگو درباره آزادی بیان برگزار شده بود حمله کرد و آتش گشود. روز یک‌شنبه ماموران نیروی پلیس دانمارک به بررسی محل وقوع حادثه پرداختند و اعلام کردند مردی که مسوول این تیراندازی مرگبار همچنین حمله‌یی دیگر علیه یک کلیسای یهودی بود توسط پلیس کشته شد.

قوانین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مشخص شدند؛ سازمان فدرال مدیریت هوایی ایالات متحده قوانین جدید خود را درباره استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین اعلام کرد. باتوجه به مفاد این قوانین، تا دو سال دیگر هزاران تاجر امریکایی می‌توانند از این هواپیماها برای مصارف خود استفاده کنند و به این ترتیب آسمان‌های امریکا شامل تعداد بسیار بالاتری از این هواپیماها خواهد بود. در عین حال، کاخ سفید روز یک‌شنبه دستور ریاست‌جمهوری را صادر کرد که برای نخستین‌بار از سازمان‌های فدرال درخواست می‌کند تمامی مسیرهای پروازی هواپیماهای بدون سرنشین خود و تمامی اطلاعات به‌دست آمده از مراقبت هوایی آنها را با دولت به اشتراک بگذارند.

کنترل جنگ عراق توسط نظامیان و افزایش خطر برای امریکا؛ نیروهای نظامی شیعه بیشتر رهبری نبرد عراق علیه داعش را در دست می‌گیرند و به این صورت سیاست‌های ایالات متحده مبنی بر حمایت از دولت مرکزی این کشور و بازسازی ارتش عراق و آشتی با اقلیت سنی کشور را به خطر می‌اندازند. این نیروهای نظامی با قوای تخمین زده شده بین 100 تا 120هزار سرباز، ارتش عراق را که تنها چیزی حدود 48هزار سرباز دارد، تحت‌فشار شدیدی قرار داده‌اند. حمله اخیر نیروهای نظامی به داعش در منطقه دیاله هم باعث مستحکم‌تر شدن قدرت نظامی آنها در کرکوک شده است.

نیویورک تایمز

در نیویورک شغل‌ها بدون وال استریت بازمی‌گردند؛ شهر نیویورک طی پنج سال گذشته بیش از هر پنج سال دیگری در نیم قرن اخیر شغل جدید به‌وجود آورده است، اما این شهر دیگر همان انرژی درخشان همیشگی‌اش را ندارد. چه چیزی کم است؟ وال استریت. بانک‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهام موتور قدرتمندی که اقتصاد نیویورک را از رکود بیرون می‌کشید را تقویت می‌کردند، اما حالا دیگر این‌طور نیست. این خبری بسیار خوب برای مسوولان رسمی شهر و اقتصاددانان است، چون می‌توانند بگویند که برای نخستین‌بار طی چند دهه اخیر، نیویورک ثابت کرده که می‌تواند بدون اتکا به وال استریت رشد کند.

لس‌آنجلس تایمز

داعش 21نفر را در لیبی سر برید؛ خانواده‌های گروهی از مسیحیان مصری که طی دو ماه گذشته توسط داعش دستگیر شده بودند، هفته‌ها به دعا و امیدواری پرداختند، اما روز یک‌شنبه بدترین ترس‌شان به‌وقوع پیوست. ویدیویی وحشتناک در یوتیوب منتشر شد که سر بریده شدن این گروه توسط داعش را نشان می‌داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر