فاز 12 به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی کشور در طول 18 ماه وارد مدار شد

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۳

مدیرعامل شرکت پتروپارس در آستانه افتتاح فاز١٢ با بیان اینکه افتخار راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه کشور متعلق به همه مدیران و متخصصان صنعت نفت کشور است، گفت: این افراد برآمده از بدنه کارشناسی وزارت نفت هستند و بحث‌های سیاسی در تصمیم‌های فنی و حفظ منافع ملی جایگاهی ندارد.

محمدجواد شمس در گفت‌وگو با شانا، ضمن بیان این مطلب، افزود: با توزیع بهینه منابع و امکانات توانستیم در طول ١٨ ماه بزرگ‌ترین پروژه صنعتی ایران را وارد مدار کنیم.

این مدیر صنعت نفت با بیان اینکه مدیریت بهینه پروژه با وجود محدودیت منابع مالی یکی از مهم‌ترین عوامل افتتاح رسمی فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی است، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز ١٢ تا دهم مردادماه ٩٢ برابر ٩٠,٦ درصد بود، در حالی که میزان تعهدهای مالی پروژه براساس صورت وضع‌های پیشرفت کار دریافت شده از پیمانکاران تا آن تاریخ حدود ٨٠درصد بوده است. وی افزود که تا آن تاریخ هزینه‌های تعهدی سرمایه‌یی ٦٢٠٠میلیون دلار در مقابل مجموع برآورد کل هزینه‌های سرمایه‌یی به میزان ٧٨٥٠میلیون دلار بود. مدیرعامل شرکت پتروپارس پیشرفت فیزیکی این پروژه تا نیمه بهمن ١٣٩٣ را ٩٧ درصد اعلام کرد و افزود: پیشرفت تعهدات مالی پروژه براساس صورت وضع‌های پیشرفت کار دریافت شده تا این تاریخ به ٩٣درصد رسیده است. به گفته وی، هزینه‌های تعهدی سرمایه‌یی نیز تا این تاریخ به ٧٣٠٠میلیون دلار بالغ شده است. وی حجم فعالیت‌های انجام شده در ١٨ ماه گذشته را بسیار زیاد و بیشتر مربوط به عملیات ساخت، نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی اعلام کرد و افزود: با این حال بنا به روش‌های متداول اندازه‌گیری پیشرفت پروژه، این فعالیت‌ها اثر پیشرفت عددی زیادی در مقایسه با فعالیت‌های خرید ندارند، هرچند که زمان‌بر بوده و از حساسیت اهمیت بالایی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر