شناخت مزیت و بهینه‌سازی؛ راهی برای برندسازی

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۴

بخش واقعی خصوصی اگر بخواهد در حوزه برند‌سازی اقدامات درست و کارآمدی داشته باشد باید از نیروهای خلاق استفاده و اندیشه‌های نو را در کار خود پیاده کند. مرضیه محمدرضازاده، عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: برند‌سازی زمانی موفق خواهد بود که هر حوزه‌یی در گام اول مزیت آن حوزه خلق شود و پس از آن می‌تواند به سمت بهینه‌سازی پیش برود.

وی ادامه داد: آن زمان است که می‌توان در آن بخش برند‌سازی موفقی داشت، اما متاسفانه در کشورمان چنین برنامه‌یی در فعالیت‌های اقتصادی نداریم. این عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: در برخی محصولات خوراکی همچنین محصولات پوشاک که آن هم تنها در کشورمان صاحبنام است، نمی‌توان شاهد برندسازی موفقی بود. محمدرضازاده درمورد حضور برندهای کشورمان در دیگر کشورها نیز گفت: در همه کشورهای دیگر می‌توان نمایندگی‌های مختلف چرم را مشاهده کرد اما برندهای ایران در این بخش در کشورهای دیگر دیده نمی‌شود. وی درمورد دلیل عدم حضور برندهای ایرانی در جهان، اظهار داشت: شاید بتوان گفت که خود تولید‌کنندگان در این مورد تلاشی ندارند همچنین برای آنها در کشور فضای رقابتی شکل نگرفته است و نبود این فضای رقابتی عاملی برای عدم موفقیت در این حوزه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر