کمیسیون‌ها؛ بازوی فعال اتاق ایران

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۲

آخرین نشست ماهانه روسای کمیسیون‌‌های اتاق ایران، با حضور غلامحسین شافعی ریاست اتاق ایران، پدرام سلطانی رییس کمیسیون‌‌های اتاق ایران و محمدرضا رمضانی و محمد قاسمی از نماینده‌‌های مجلس شورای اسلامی و همین‌طور روسای کمیسیون‌‌های اتاق برگزار شد.

غلامحسین شافعی ریاست اتاق ایران، ضمن تشکر از همه روسای کمیسیون‌‌ها، عملکرد آنها را در این دوره بسیارخوب ارزیابی کرد چراکه در این دوره برگزاری کمیسیون‌‌ها با نظم بسیاری همراه بود، کمیسیون‌‌ها موثر بوده و متفاوت از گذشته فعالیت داشتند.

محسن جلالپور، عضو هیات‌رییسه اتاق ایران، ضمن بیان اینکه کمیسیون‌‌های اتاق در کنار اتاق‌های شهرستان و تشکل‌ها پایه‌‌های اصلی اتاق هستند، گفت: در دوره حاضر در کمیسیون‌‌ها اتفاقات خوبی افتاد چراکه اعضا درجلسات کمیسیون‌‌ها با نظم بیشتری حضور یافتند، برنامه‌‌های خوبی در کمیسیون‌ها مطرح و گام‌‌های مثبتی در کمیسیون‌‌ها به‌عنوان نهادهای مشورتی برداشته شد. هرچند هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

جلالپور ضمن بیان اینکه امروز کمیسیون‌‌های اتاق را همه جا می‌شناسند و از طرف دولت، مجلس و بخش خصوصی بسیار مورد ارجاع قرار می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد: در دوره‌‌های بعدی با گام‌‌های بلندتری این اقدامات مثبت ادامه یابد و اگر کمبودی وجود دارد، رفع شود.

حسین نقره‌کار شیرازی، دبیرکل اتاق ایران کمیسیون‌‌های 18گانه اتاق ایران را بازوی فعال و ارزشمند اتاق ایران دانست و افزود: کارهای ارزشمندی که در اتاق انجام می‌شود بدون وجود کمیسیون‌‌های مختلف امکان تحقق نداشت. نقره‌کار شیرازی برگزاری جلسات هم‌اندیشی کمیسیون‌‌ها برای نخستین‌بار در دوره هفتم و اطلاع‌رسانی موضوعات مطرح شده در آن جلسات را از اقدامات ارزشمند کمیسیون‌ها در دوره حاضر دانست.


گزارش مجلسی‌‌ها از طرح حمایت از تولید

محمدرضا رمضانی نماینده مجلس شورای اسلامی، به ارایه گزارشی از روند تصویب طرح حمایت از تولید پرداخت. او گفت: این لایحه که برای تهیه آن اعضای کمیسیون‌‌های کشاورزی، صنعت و معدن و واردات و صادرات تلاش بسیاری کردند، بعد از فرازونشیب‌‌های بسیار در نهایت هفته گذشته به شورای نگهبان رفت و درهمان مراحل اولیه مورد تصویب قرار گرفت. این نماینده مجلس در ادامه افزود: این قانون شباهت بسیاری به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار دارد و برای اینکه به سرنوشت این قانون دچار نشود و مورد بی‌توجهی قرار نگیرد، بهتر است اتاق ایران تدابیری برای اجرای قانون بیندیشد تا به عملیاتی شدن قانون کمک کند. رمضانی ضمن برشمردن نکات مثبت این لایحه گفت: در ماده دو این قانون به موضوع بازپرداخت بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی توجه شده و در ماده 8 به نکاتی پیرامون آزاد‌سازی وثیقه‌‌ها پرداخته شده است.


داشتن قانون بد، بدتر از بی‌قانونی

علی‌اصغر جمعه‌‌ای، رییس کمیسیون امور تشکل‌های اتاق ایران، از تعداد زیاد قوانینی که در ایران به تصویب می‌رسد و اجرا نمی‌‌شود سخن گفت و همچنین ابوالفضل روغنی گلپایگانی، نایب‌رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران، ادامه داد: همیشه داشتن قانون بد بهتر از بی‌ قانونی است و باید ایرادات قوانین را رفع کرد نه اینکه با نفس قانون به مخالفت پرداخت. احمد پورفلاح رییس کمیسیون فضای کسب‌وکار اتاق ایران، گفت: در هر جلسه کمیسیون‌‌ها پیشنهاداتی مطرح شده و بعضا به تصویب می‌رسد که باید توسط دبیرخانه و هیات‌رییسه اتاق پیگیری و عملیاتی شود. او گفت: هیات‌رییسه باید در مقابل مصوبات کمیسیون‌‌ها احساس مسوولیت داشته باشد. سیدحمید حسینی، رییس کمیسیون اصل44 ضمن بیان این مطلب که در سال‌جاری از ظرفیت کمیسیون‌‌ها به‌خوبی استفاده شد، افزود: امسال شاهد حضور پررنگ کمیسیون‌‌ها در اتاق ایران بودیم اما در کمیسیون اصل44 مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اصل44 دعوت به‌عمل نیامد و از نقش مشورتی این کمیسیون استفاده نشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر