سخنرانی مشایخی در جمع یک گروه انتخاباتی

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۱

در روزهای اخیر شاهد نشست‌های ائتلاف برای فردا هستیم. این نشست‌ها بیشتر برای صحبت و جذب رای صاحبان کارت عضویت اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

در مراسم شنبه شب که روسا و اعضای هیات‌مدیره تشکل‌های شاخص کشور حضور داشتند، محسن خلیلی عراقی پیشکسوت صنعت کشور، مسعود خوانساری رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران، دکتر علینقی مشایخی استاد برجسته اقتصاد، مهندس انصاری رییس هیات‌مدیره شرکت کیسون و مهدی جهانگیری بنیان‌گذار و موسس بانک گردشگری صحبت‌هایی در ارتباط با تشکل‌گرایی در ایران و ضرروت‌های آن داشتند.

علاوه بر این در این مراسم یحیی ال‌اسحاق، رییس اتاق تهران و دکتر پدرام سلطانی، نایب‌رییس اتاق ایران نیز

سخنرانی کردند.

در ابتدای این مراسم مسعود خوانساری رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران گفت: «ائتلاف برای فردا با اعتقاد به اینکه ظرفیت اتاق و تشکل‌های اقتصادی بسیار بالاتر از آنی است که به فعل در آمده و به‌کارگیری بهینه ظرفیت‌های نهفته اتاق یک گزینه اجتناب‌ناپذیر در شرایط کنونی است برای انجام این ماموریت به تصمیم رسیده است.»

او گفت: «امروز بخش خصوصی کشور منتظر گشایش‌هایی در روابط بین‌المللی و بهره‌گیری از هم‌افزایی اقتصاد جهانی است که کاهش چشمگیر قیمت نفت، دولت را برای عبور از این گردنه بیشتر نیازمند بخش خصوصی کرده است. لذا دولت و بخش خصوصی با فهم و نگرانی‌ها به هم امید متقابل بسته‌اند و خطای هرکدام موجب لطمه به دیگری می‌شود.»مسعود خوانساری همچنین گفت: «بخش خصوصی که همواره چشم به حمایت دولت دوخته بود، اکنون نیازمند تکیه به توان خود است و شناخت و استفاده از ظرفیت درون‌زای خود. بخش خصوصی امروز باید هوشمندانه‌تر، پخته‌تر، جدی‌تر و جامع‌تر از گذشته تصمیم‌گیری و حرکت کند. امروز نه مدیریت واپس‌نگر پاسخگوست و نه نقد بی‌عمل، بخش خصوصی باید گلچینی از نخبگان خود را به میان آورد و برای اخذ نتیجه محتوم صف‌آرایی کند.»

در ادامه این مراسم علینقی مشایخی سخنرانی کوتاهی انجام داد و به اهمیت تشکل‌گرایی اشاره کرد.

او با بیان اینکه پیش از این دولت تعیین‌کننده همه‌چیز بود ولی هم‌اکنون درحال گذر از این شرایط هستیم، گفت: «امروز باید بخش خصوصی و تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌های کشور فعال باشند؛ بخش خصوصی و تشکل‌های بخش خصوصی باید با یک دید ملی و واقعا فراتر از علاقه صنفی به منافع ملی فکر و نگاه کنند و آینده کشور را شکل دهند.»

به‌گفته این استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در این مرحله گذر قطعا اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هم سهم مهی خواهند داشت.

محسن خلیلی عراقی، رییس انجمن مدیران صنایع کشور در ادامه از تشکل‌گرایی و اهمیت نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت. او شرکت در انتخابات اتاق را نمادی از دموکراسی در کشور دانست و از نمایندگان بخش خصوصی برای این مشارکت تشکر کرد. محسن خلیلی گفت: «دموکراسی یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت و جمع شما جلوه ظهور دموکراسی است و انشالله این جمع باعث توسعه بیشتر کشور شود.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر