اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۹

آرامش قیمتی در بازار ارز و سکه

صرافان بازار ارز و سکه روز دوشنبه نرخ هر دلار امریکا را با 7 تومان افت نسبت به روز یک‌شنبه گذشته سه هزار و 420تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با یک هزار تومان رشد نسبت به روز مذکور 992هزار تومان تعیین کردند.

هر یورو در بازار آزاد سه هزار و940تومان و هر پوند نیز بدون تغییر قیمت پنج هزار و300 تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با هزار تومان رشد نسبت به روز مذکور992هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با هزار تومان افت 990هزار تومان به خریداران عرضه شد. هر نیم سکه 499هزار تومان و هر ربع سکه نیز با دو هزار تومان رشد 270هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی 173هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز بدون تغییر قیمت 101هزار تومان قیمت خورد. قیمت هر اونس طلا نیز در بازار جهانی با 6 دلار رشد 1234دلار تعیین شد.


افزایش 640 میلیاردی سرمایه بانک مرکزی‌

درحالی چندی پیش رییس کل بانک مرکزی در جریان برگزاری مجمع عمومی این بانک در حضور رییس‌جمهور خواهان افزایش سرمایه بانک مرکزی شد که اخیرا هیات وزیران با موافقت با این پیشنهاد رای بر افزایش حدود 640 میلیاردی سرمایه بانک مرکزی داد. به گزارش ایسنا، پنجاه و چهارمین جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی درحالی اواخر آذ امسال با چند ماه تاخیر با حضور رییس‌جمهور برگزار شد که رییس کل بانک مرکزی با اشاره به بدهی دولت، موسسات و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نیز بانک‌ها به بانک مرکزی، سه درخواست را مبنی بر افزایش سرمایه بانک مرکزی، تسریع در پرداخت بدهی‌ها و تعدیل سقف تسهیلات تکلیفی ابلاغی به بانک مرکزی مطرح کرد. این درحالی است که با گذشت حدود دو ماه از این مجمع، هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود (یک‌شنبه) مصوب کرد تا سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته احتیاطی از 3700میلیارد تومان به 4340میلیارد تومان افزایش یابد. افزایش سرمایه بانک مرکزی به استناد بند (ه) ماده (10) قانون پولی و بانکی به پیشنهاد مجمع عمومی و تصویب هیات وزیران انجام می‌شود.


بیشترین دارایی کشور

در اختیار بانک‌هاست

رییس مرکز رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برترین گروه‌های صنعتی در سال گذشته از سهم 23درصدی گروه فرآورده‌های نفتی در فروش خبر داد و گفت: بیشترین دارایی‌های کشور با 54 درصد در اختیار بانک‌هاست. مجید درویش در همایش رتبه‌بندی 100شرکت برتر ایران در سال 1392 با بیان اینکه در میان شرکت‌های برتر تنها هفت درصد از آنها مالکیت دولتی دارند، گفت: قوی‌ترین رشته صنعتی درکشور در سال 1392 فرآورده‌های نفتی بودند که 23درصد از فروش کل گروه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. وی افزود: بانک‌ها نیز با اختصاص 19درصد از سهم فروش و گروه شرکت‌های چند رشته‌یی صنعتی با اختصاص سهم 10درصد از فروش در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و کمترین سهم فروش را گروه خدمات عمومی، رفاهی و گردشگری دارد که به‌تازگی به جمع گروه‌های حاضر در رتبه‌بندی پیوسته است. درویش با بیان اینکه بیشترین دارایی‌ها با 54 درصد در اختیار بانک‌هاست، اظهارکرد: پس از آن شرکت‌های چند رشته‌یی صنعتی با 6 درصد و سرمایه‌گذاری‌های مالی با 5.8 درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند که مجموع این سه گروه 65.8 درصد از کل دارایی‌ها را شامل می‌شود.


پرداخت خسارت زیان‌دیدگان بیمه توسعه

شورای عالی بیمه تصویب کرد؛ شرکت سهامی بیمه ایران با تملک اموال و دارایی‌های بیمه توسعه، خسارات بیمه‏‌گذاران و زیان‌‏دیدگان بیمه‌های خودرو و عمر این شرکت را به‌تدریج پرداخت می‌کند. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه درجلسه مورخ 21بهمن ماه 93 و در اجرای مواد 40 و 44 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‏گری، پروانه فعالیت بیمه‌های خودرو (شخص ثالث، بدنه اتومبیل و حوادث راننده) و انواع بیمه‌های زندگی شرکت بیمه توسعه را ابطال کرد. در صورت موافقت مجمع عمومی بیمه مرکزی با مصوبه شورای عالی بیمه و تایید هیات دولت، کلیه سوابق و اسناد مربوط به حقوق و تعهدات بیمه‌های مذکور در اختیار شرکت سهامی بیمه ایران قرار خواهد گرفت و شرکت سهامی بیمه ایران رسیدگی و پرداخت خسارت‏های معوق شرکت بیمه توسعه را با تملک اموال و دارایی‏های این شرکت عهده‏دار خواهد شد. همچنین با انتقال حقوق و تعهدات بیمه‏نامه‌های معتبر رشته‌های لغو شده، جبران خسارت‏های آتی ناشی از این بیمه‏نامه‌ها نیز بر عهده‏ شرکت سهامی بیمه ایران قرار خواهد گرفت.


جشنواره بانک رفاه کارگران آغاز شد

یازدهمین جشنواره پایانه‌های فروشگاهی بانک رفاه کارگران از تاریخ 18/11/1393 آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، همه پایانه‌های فروشگاهی که حساب تسویه آنها در بانک رفاه کارگران است با داشتن حداقل 10 تراکنش 50 هزار ریالی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. در این جشنواره هر هفته 5 هزار فقره جایزه نقدی و جمعا به ارزش 13 میلیارد ریال به برندگان اهدا خواهد شد. جوایز به صورت نقدی بوده و حداکثر یک هفته پس از انجام قرعه‌کشی به حساب برندگان واریز خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر