اخبار کلان

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۲

۷۰ درصد کارگران زیرخط فقر هستند

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کارگران زیرخط فقر هستند، گفت: ۱۹هزار و ۹۷۴ نفر سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را باختند که این مساله ناشی از خستگی مداوم در چند شیفت کاری به‌دلیل دستمزد نامناسب است. رحمت‌الله پورموسی در باره حفظ قدرت خرید فعلی کارگران گفت: دغدغه اصلی کارگران تامین معیشت روزمره آنهاست. درحال حاضر بسیاری از کارگران توان خرید کالاهای معمول برای زندگی را ندارند و بعضا بسیاری از کالاها برای آنها کالای لوکس تلقی می‌شود. دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد: کمتر کارگری است که بدون دغدغه و شغل دوم بتواند امرار معاش کند و عمده هزینه کارگران بهداشت و بحث مسکن آنهاست که بیش از 50 درصد حقوق را به خود اختصاص می‌دهد.


نظام حسابداری بخش عمومی رونمایی می‌شود

خزانه‌دار کل کشور اعلام کرد که ۲۸بهمن جاری و همزمان با برگزاری دومین همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی (اجرای نظام حسابداری تعهدی)، از نظام حسابداری بخش عمومی به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.

سیدرحمت‌الله اکرمی اظهار داشت: نظام حسابداری بخش عمومی با مشارکت وزارت اقتصاد به‌عنوان طراح و تدوین‌کننده، سازمان حسابرسی کشور به‌عنوان رکن علمی و دیوان محاسبات کشور به‌عنوان تایید‌کننده نهایی تهیه شده و از ابتدای سال1394 برای نخستین‌بار در کشور به اجرا درخواهد آمد.


توسعه اقتصادی معضل بیکاری را حل نمی‌کند

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکل بیکاری گفت: برخی بر این باورند که توسعه اقتصادی می‌تواند معضل بیکاری را حل کند اما توسعه اقتصادی تنها راهکار برای حل این موضوع نیست. ابوالحسن فیروزآبادی افزود: بیکاری یکی از دغدغه‌های مهم زندگی امروز مردم دنیا به‌ویژه در کشورهایی که این پدیده رو به فزونی است به شمار می‌آید. به گزارش ایرنا وی یادآور شد: کشور ما در طول یک نسل شاهد مهاجرت روستا به شهر بوده به‌طوری که نسبت شهرنشینی به روستانشینی پس از انقلاب معکوس شده است. پیش از انقلاب حدود 70درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کردند که اکنون این نسبت در شهرها سکنی دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر