اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۹

برنامه‌های عارف برای انتخابات

محمدرضا عارف، رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مسیر اصلاح‌طلبی یک مسیر مشخص و کاملا روشن است، از حضور باقدرت این جریان در انتخابات سال آینده مجلس خبر داد و گفت: گفتمان اصلاح‌طلبی گفتمان امام راحل و انقلاب است و برای دفاع از این گفتمان باید حضوری پرقدرت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی داشت.


امین‌زاده و حفظ حقوق زنان

معاون حقوقی رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم توجه مسوولان به موضوع زنان و بهره‌گیری مناسب از تخصص‌های بانوان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری مناسب و تخصصی از تخصص‌های بانوان و مهارت‌های آنان از وظایف مهم دولت است. الهام امین‌زاده معاون حقوقی در مراسم جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: در کشور ما باید در مدیریت، اجرا و نظارت فرصت‌های برابری برای حوزه‌های قانونگذاری فراهم کنیم.


تحقق ۱۵هزارمیلیارد تومان درآمد نفت بعید است

رییس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال94 مبنی بر افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت‌خام و میعانات گازی که مازاد منابع ارزی تا سقف 150هزارمیلیارد ریال در اختیار دولت خواهد بود، اظهار داشت: این موضوع قابل تحقق نیست و باید قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 100دلار بشود، تا این درآمد تحقق یابد. تاجگردون ضمن مخالفت با این پیشنهاد تصریح کرد: اگر در کمیسیون تلفیق دقت بیشتری می‌کردیم، قطعا این پیشنهاد را حذف کرده بودیم، زیرا امکان این درآمدها بسیار کم است.


معاون رییس‌جمهور در کابل

معاون رییس‌جمهور صبح امروز برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه افغانستان، عازم کابل می‌شود. دیدار با اشرف غنی رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت و افتتاح نمایشگاه بازرگانی ایران- افغانستان، ازجمله برنامه‌های سفر شریعتمداری به افغانستان است. معاون اجرایی رییس‌جمهور، همچنین در این سفر با تجار و بازرگانان ایرانی مقیم افغانستان نیز دیدار و از نزدیک گفت‌وگو خواهد کرد.


تاکید بر نفی ایران‌هراسی

غلامعلی خوشرو، نماینده کشورمان در سازمان ملل بر لزوم مقابله با افراطی‌گری و خشونت همچنین نفی ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی تاکید کرد و گفت: در زمینه تقویت صلح و امنیت منطقه و جهان و نیز رفع تحریم‌های ناروا ضد جمهوری اسلامی ایران باید از همه امکانات به‌ویژه ظرفیت سازمان ملل استفاده کرد.


مزایای توافق یک مرحله‌ای

حمید‌رضا آصفی، دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توافق با 1+5 در یک مرحله گفت: اگر کشورهای غربی و امریکا اراده و حسن‌ نیت داشتند بعد از یک سال و چهارماه تا الان باید به کلیات توافق می‌رسیدیم اما اینکه هنوز از این مرحله عبور نکرده‌ایم، نشان می‌دهد طرف مقابل دارد شیطنت می‌کند. وی افزود: یک مرحله‌یی شدن توافق مانع وقت‌کشی طرف مقابل می‌شود.


رد ادعای جدید در مورد پارچین

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی، رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انتشار گزارشی مبتنی بر ادعای فعالیت‌های ساخت و ساز جدید در سایت پارچین واهی است و این اخبار واقعیت ندارد.


همکاری ترکمنستان و ایران

رشید مردوف، معاون رییس کابینه و وزیر امورخارجه ترکمنستان در دیدار با حسن قشقاوی، معاون وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: می‌توانیم در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، بازرگانی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همکاری‌های کنسولی دورنمای بالاتری را با جمهوری اسلامی ایران در نظر بگیریم.


درخواست کمک یمن برای مقابله با القاعده

دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: شورای همکاری خلیج‌فارس باید به مقابله با القاعده بپردازد نه حوثی‌ها زیرا حوثی‌ها خواهان همکاری با مردم عرب منطقه هستند. علی یونسی در حاشیه سمینار توهین به مقدسات دینی از منظر اسلام و حقوق بین‌الملل درخصوص تحولات یمن و بحرین و سیاست شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: سکوت این شورا در قبال وقایع بحرین درحقیقت حمایت از حکومت استبدادی این کشور و رد نهضت مردمی در بحرین است.


همکاری موثر ایران و چین

علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار وانگ‌یی، وزیر خارجه چین گفت: همکاری ایران و چین در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌یی ضمن تامین منافع مشترک دو کشور، آثار بسیار مثبتی برای ثبات و امنیت جهان در بر خواهد داشت. وی افزود: ایران شریک تجاری مهمی برای چین است و ما می‌خواهیم روابط دو کشور به سطح راهبردی ارتقا یابد، در مسایل بین‌المللی با یکدیگر مشورت کنیم و روابط اقتصادی و تجاری خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر