دستگیری به خاطر مطالبات معوقه بانکی

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۱



در روزهایی که محمدرضا رحیمی راهی اوین شده است تا دوران محکومیت خود را طی کند، هفتاد‌وپنجمین نشست رسانه‌یی سخنگوی دستگاه قضا با خبرنگاران فرصتی می‌شود برای بررسی و ارزیابی تخلفاتی که دایره نزدیکان رییس‌جمهور سابق در دولت دهم مرتکب شده بودند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز گذشته‌اش با خبرنگاران درباره مسیر طی شده پرونده محمدرضا رحیمی گفت: «به لحاظ جایگاه رحیمی قرار شد این پرونده در شورای سه نفره با حضور بنده، آقای رییسی و آملی‌لاریجانی مطرح شود.» سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده آقای رحیمی با پنج قاضی در این شعبه از اوایل امسال بررسی شد و تعیین وقت رسیدگی با حضور متهم در خرداد صادر شد، تصریح کرد: «باتوجه به این موضوعات، متهمان و آقای رحیمی همراه با وکلای خود برای دفاع در دادگاه حاضر شدند.» عزم جدی قوه قضاییه برای مقابله با مفاسد اقتصادی، بازداشت بدهکاران بزرگ بانکی، رصد هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس و... دایره وسیع اظهارنظرهای اقتصادی و حقوقی سخنگوی دستگاه قضا در گفت‌وگو با خبرنگاران را تشکیل می‌داد.


قوه قضاییه تحت‌تاثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری‌ها، محسنی اژه‌ای که در ابتدای سخنان خود از مردم تشکر کرد که در راهپیمایی 22بهمن حضور داشتند. او که به مدت یک ساعت، در ابتدای این نشست درباره وضعیت پرونده محمدرضا رحیمی و بابک زنجانی سخن می‌گفت، وقت چندانی برای پاسخ به سایر سوالات خبرنگاران نگذاشت. غلامحسین محسنی اژه‌ای در هفتاد‌وپنجمین نشست خود با تبریک ایام‌الله دهه ‌فجر گفت: این موضوع را به همه ملت شریف ایران تبریک می‌گویم و خداوند را از ته دل باید شکر کنیم که چنین ملت خوب و هوشیاری نسبت به شناخت زمان و دشمن داریم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این جلسه می‌خواهم درخصوص دو پرونده مهم که در چند وقت اخیر مطرح شده است، صحبت کنم گرچه یکی از این پرونده‌ها هنوز حکم آن قطعی نشده، بنابراین از جزییات آن معذورم.


پرونده رحیمی در شورا مطرح شد

وی گفت: یکی از این پرونده‌ها حکم آن قطعی شده و در دو سه سال اخیر مطرح بوده است. پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور قبلی است. درخصوص روند این پرونده بعضی از موضوعات را می‌خواهم بیان کنم. اژه‌ای بیان کرد: در رابطه با پرونده بیمه بعضی از متهمان این پرونده مسایلی را مطرح کردند که پای آقای رحیمی نیز به این مسایل باز شد.

در آن موقع ما بسیار تاکید داشتیم که همه موضوعات به دقت بررسی شود و با وسواس بسیار این موضوع دنبال و پیگیری شد و در این رابطه اسنادی به دست آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر