داوجونز بار دیگر بالاتر از واحد 18000

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۶

گروه جهان وقتی در ساعت 4 بعدازظهر زنگ‌های تعطیلی وال‌استریت به صدا درآمد، داوجونز بار دیگر از واحد 18000 رد شد و جبران ضررهایی را کرد که در نخستین هفته‌های سال نو دچارش شده بود.

به گزارش رویترز، بازار سهام در روز جمعه تحت تاثیر عوامل مختلفی روز پر رونقی را پشت‌سر گذاشت. آسودگی خیال فعالان وال‌استریت از بحران یونان، تخفیف بحران اوکراین، افزایش اندک قیمت نفت و گزارش‌های خوب از درآمد برخی شرکت‌ها مجموعه عواملی بود که رونق وال‌استریت را رقم زد.

کارشناسان معتقدند که هر چند خبرهای خوب در مورد بحران‌های اخیر اروپا از دلایل رونق وال‌استریت بود اما هنوز اوضاع اروپا به ثبات کامل نرسیده است و همین موضوع باعث شد تا با وجود سود خوب بازار سرمایه‌گذاران محتاط باشند. این سومین آتش‌بس در اوکراین است، دو آتش‌بس قبلی هر دو پس از مدت کوتاهی نقض شده است. همچنین گزارش درآمد شرکت‌ها تا حد زیادی پایان یافته است و خیلی کمتر از انتظار بوده و قیمت نفت نیز هم هنوز مساله بازار باقی می‌ماند. به همین دلیل بازار هنوز محتاط است.

به این ترتیب شاخص سهام داوجونز روز جمعه با به دست‌آوردن 3/0‌درصد سود، به واحد 18019.35 رسید. این مرغوب‌ترین شاخص وال‌استریت، دفاترش را برای هفته با 1.6درصد سود بست. استاندار‌داندپورز با 4/0درصد سود به واحد 2096.99 رسید. برای هفته شاخص اس‌اندپی 2.3درصد سود به دست آورد. شاخص سهام تکنولوژی نزدک با به دست آورد 75/0‌درصد به واحد 4893.84 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز دفاترش برای هفته را با 3.5درصد سود بست.

قیمت نفت در روز جمعه در بازار امریکا افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 3.7درصد افزایش به 61دلارو49سنت رسید. این نخستین بار است که قیمت نفت در سال 2015 به بالای 60دلار می‌رسد. قیمت نفت سبک امریکا نیز با 3.9درصد افزایش به هر بشکه 53دلارو19سنت رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر