تشکیل فراکسیون 1404 در مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۲۹

فراکسیون1404می‌خواهد با تاکید بر مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها از عزت جمهوری اسلامی ایران که جهان معترف به آن است، سخن بگوید.

به گزارش «تعادل» به نقل از «خانه ملت» فراکسیون 1404 در مجلس شورای اسلامی تشکیل و حدود 150نماینده حمایت خود را از تشکیل این فراکسیون اعلام کردند.

فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی با امید به شورآفرینی دوباره ملت عزیز ایران اسلامی در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در سایه تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های بلند و متعالی و مقدس حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و موجودیت خود را اعلام می‌دارد و در این برهه حساس از تاریخ افتخارآفرین کشور ضمن تبعیت از فرامین روشنگرانه و داهیانه مقام معظم رهبری، ولایت‌مداری خویش را اعلام داشته و با توجه به اهمیت سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد و ملزم به نقش‌آفرینی در این سند ملی و قانونی می‌داند.

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای فرموده‌اند:

«سند چشم‌انداز را به‌عنوان یک میثاق مبنای عمل قرار بدهید این نکته و سفارش موکد من است.»

اگرچه از تنظیم این سند سال‌ها می‌گذرد و اجرای آن در بسیاری از حوزه‌ها با غفلت فراوان روبه‌رو شده است اما راهبردی کردن این سند در همین امروز می‌تواند گامی بسیار مهم و ارزنده در پیشرفت و توسعه فراگیر و همه‌جانبه کشور به‌شمار برود.

فراکسیون 1404 اجرای این سند بالای دستی و قانونی را دغدغه‌یی جدی برای مدیران، مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانسته و می‌خواهد برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف آن، رفع مشکلات موجود میان امکانات اجرایی و اهداف درازمدت آن و یافتن روش‌های مشارکت فعال همه بخش‌های کشور را در راستای تحقق آن اهداف و چگونگی استفاده از فرصت‌ها و باورها را در این سند مورد تاکید دوباره قرار دهد. فراکسیون 1404مجلس شورای جمهوری اسلامی بر این باور است که سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 قانونی‌ترین سند پس از قانون اساسی و مبنای مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است که متاسفانه هنوز نتوانسته به‌عنوان یک میثاق مبنای عمل برخی از مدیران و مسوولان اجرایی کشور قرار بگیرد.

در سند چشم‌انداز ایران کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل معرفی شده است.

فراکسیون1404می‌خواهد با فرهنگ‌سازی افق این چشم‌انداز را برای نسل نوجوان و جوان این دیار روشن کرده و با تاکید بر مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها از عزت جمهوری اسلامی ایران که جهان معترف به آن است، سخن بگوید.

این فراکسیون با اعلام موجودیت خود در خانه ملت می‌خواهد پاسدار هویت اسلامی- ایرانی و انقلابی و پویای طریق جامعه مهدوی باشد.

پاسدار میراث‌های ارزشمند ایرانی و اسلامی و زبان و ادبیات فارسی بوده و فرهنگ و تفکر بسیجی را بازگویی دوباره کند، این فراکسیون با هدف ترویج و توسعه فرهنگ‌آفرینی در زمینه تحقق اهداف بلند و برجسته سند چشم‌انداز می‌خواهد فضای نشاط‌آوری را در جامعه پدید آورده و با بهره‌گیری از همکاری رسانه‌های‌جمعی معتقد نظام و با ایجاد یک شبکه ارتباطی گسترده و در راس آن خبرگزاری خانه ملت به تبیین این برنامه‌ها بپردازد.

این فراکسیون معتقد است؛ آنچه در این میان حایز اهمیت است وجود ابزارهایی کارآمد، منابع مناسب و از همه مهم‌تر تعامل صمیمانه و پایدار میان مسوولان، قانون‌گذاران و نخبگان و نوآوران جامعه است، انتقال دیدگاه‌ها، طرح مشکلات و ارایه پیشنهادات سازنده و از طریق صاحبان ایده و تجربه و فن و از طریق مجاری تخصصی سبب می‌شود تا سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی بتوانند حامی و پشتیبان برنامه‌های سند چشم‌انداز شده و با برنامه‌ریزی‌های هرچه دقیق‌تر و ارایه راهبردها و تدبیرهای موثر و خردگرایانه فضا را برای انجام کارهای بزرگ بیش از گذشته آماده کنند.

فراکسیون 1404 در راستای بازگشایی فصلی دیگر از تاریخ زرین پر افتخار و ارزشمند تاریخ و فرهنگ، صنعت و هنر و تعلیم و تربیت ایران اسلامی بر آن است تا از همه توانایی‌ها و پتانسیل‌های سند چشم‌انداز برای پویایی و شادابی هر چه بیشتر نسل جوان استفاده کرده و این قشر اثرگذار را برای خلق حماسه‌یی دیگر در فرداها آماده کند.

بدون تردید فعالیت‌های این فراکسیون می‌تواند شوری تازه در رگ‌های نسل نواندیش و دیرپای این دیار جاری کرده، تحصیلکرده‌ها و متخصصان متعهد و ارزش‌آفرینان کشور را گردهم آورده و حرکتی ملی، تاریخی و بی‌نظیر را در تمامی عرصه‌ها با مشارکت مدیران صادق و شایسته ملت رقم بزند. این فراکسیون در یک جهاد ملی حمایت و پشتیبانی خود را از برنامه‌های پیشرو و سازنده اعلام داشته و خود را آماده و مشتاق تعامل سازنده و ارتباط چند سویه با آحاد جامعه می‌داند.

بدیهی است، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و روزافزون کشور عزیزمان ایران مرهون همدلی و همراهی همه اقشار جامعه بوده و فراکسیون 1404 با یاری جستن از خردجمعی راهی تازه و تاریخ‌ساز را آغاز خواهد کرد.

فراکسیون 1404می‌خواهد با تبیین برنامه‌های سند چشم‌انداز از روحیه مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و استکبارستیزی این نسل خاطره‌آفرینی کند و از مودت، اخوت، تعاون، مشارکت و مسوولیت‌پذیری، نشاط و سرزندگی، صداقت، اعتماد، اطمینان و انسجام اجتماعی نقشی زیبا ترسیم کند.

این فراکسیون بر این باور است با مرور دوباره سند چشم‌انداز و فرهنگ‌سازی، روحیه همکاری و کارجمعی بیش از گذشته میان کارآفرینان زنده خواهد ماند. «این فراکسیون معتقد است، سند چشم‌انداز برای ملت ایران سند زندگی خواهد بود.»

گفتنی است، ریاست فراکسیون 1404مجلس برعهده رحیم زارع، نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی است. همچنین محمدرضا پورابراهیمی و هادی قوامی به‌عنوان نواب رییس اول و دوم این فراکسیون، ابوذر ندیمی به‌عنوان سخنگوی این فراکسیون، مجید منصوری بیدکانی و محمدرضا رضایی‌کوچی به‌عنوان دبیران و سیدباقر حسینی نیز به‌عنوان خزانه‌دار فراکسیون مذکور از سوی نمایندگان انتخاب شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر