اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۶

اتمام عملیات عمرانی تونل شهدای غزه تا پایان سال

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران از اتمام عملیات سازه‌یی و عمرانی تونل شهدای غزه (شهید حکیم) خبر داد و گفت: درحال حاضر عملیات هوشمندسازی آغاز شده و نیمه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، مهدی پورهاشمی ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: تونل شهدای غزه پنجمین تونل شهری تهران است که با سرعت و کیفیت بالایی اجرایی شده و هم‌اکنون در مرحله هوشمند‌سازی است. وی با بیان اینکه عملیات سازه‌یی این تونل تا پایان سال به پایان می‌رسد، افزود: سال آینده تنها عملیات هوشمند‌سازی ادامه می‌یابد که طبق وعده داده شده این تونل به همراه قطعات ادامه بزرگراه حکیم در نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.


بازنمای اماکن تاریخی پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از بازنمای مکان- رویدادهای تاریخی شهر تهران برای نخستین‌بار در کشور خبر داد. به گزارش فارس، نادری بااشاره به اینکه این اتفاق مهم تاریخی، فرهنگی برای نخستین‌بار در کشور رخ می‌دهد، گفت: هویت شهرها مبتنی بر خاطراتی است که درآن شهرها شکل گرفته است و به جهت حفظ این خاطرات در گذر زمان و جلوگیری از فراموش شدن آن باید پیوندی عمیق بین شهروندان و هویت فرهنگی و تاریخی شهر ایجاد کرد. وی افزود: در این طرح تمام اتفاقات و رویدادهای تاثیرگذاری که در بستر زمانی زندیه تاکنون رخ داده است را شناسایی کرده و در دستور مستندسازی و بازنمایی قرار خواهیم داد. معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: از دیرباز اتفاقاتی در شهر تهران رخ داده است، همانند به توپ بسته شدن مجلس، وقوع سیل در تجریش، کشتار مردم بی‌دفاع در میدان شهدا یا رخدادهای موثر در توسعه شهر تهران از جمله تخریب حصار صفوی و ناصری که در این پروژه سعی بر آن است این مکان- رویدادها بازنمایی شود.


ممنوعیت اشغال معابر عمومی در منطقه ۶ تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۶ تهران از ممنوعیت ایجاد پارکینگ اختصاصی در معابر عمومی منطقه ۶ خبر داد. به گزارش مهر، محمدباقر اسدی با تاکید بر اینکه اشغال معابر عمومی مطلقا ممنوع است، گفت: با کسانی که در سطح منطقه حاشیه خیابان‌ها را پارکینیک اختصاصی می‌کنند، مقابله می‌شود. قرار دادن مانع و ایجاد پارکینگ اختصاصی و جلوگیری از پارک خودروهای عبوری در معابر عمومی تخلف است و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود. وی افزود: در مقابل در ورودی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز مختلف شاهد استفاده از تجهیزاتی هستیم که جای پارک خودروها را اختصاصی می‌کنند، برخی از این سازمان‌ها به قانون توجه نمی‌کنند و محدودیت‌هایی را با قرار دادن استوانه‌ها، در تردد مردم ایجاد می‌کنند. درصورت مشاهده شهرداری درحد توان خود با آنها مقابله می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر