بورس کالا تسهیل‌کننده صادرات است

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۱

صالح‌آبادی با بیان اینکه شرکت‌های صادرات‌محور می‌توانند با حضور در بورس کالا به خرید یا فروش کالا بپردازند، ادامه داد: بازار پول و سرمایه مکمل هم هستند و در کنار هم می‌توانند خدمات خوبی به مردم ارایه کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در مراسم افتتاح باجه این بانک در بورس کالای ایران تاکید مشتریان ما عمدتا شرکت‌های صادرات‌محور هستند که در بورس کالا به خرید یا فروش کالا می‌پردازند و همچنین بانک توسعه صادرات ایران هم به دنبال توسعه بانکداری شرکتی است.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این باجه از بانک توسعه صادرات در بورس کالا تعامل بانک با مشتریان افزایش خواهد یافت و طیف وسیعی از خدمات به آنان ارایه می‌شود و در گام نخست توسعه بازار فیزیکی دنبال می‌شود و در مراحل بعدی پیش‌پرداخت مشتریان و معاملات بازار مشتقه پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: افتتاح باجه بانک توسعه صادرات ایران در شرکت بورس کالای ایران با همکاری میان این شرکت، بانک و شرکت خدمات انفورماتیک در مدت یک ماه و چند روز امکان‌پذیر شده است.

براساس این گزارش، حسین پناهیان مدیرعامل بورس کالا نیز در این مراسم ضمن استقبال از حضور باجه بانک توسعه صادرات در این شرکت گفت: فضای رقابت باید در فرآیندها و کارکردهای بورس کالا وجود داشته باشد و حضور این بانک در کنار سایر بانک‌ها با فضای رقابتی تناسب دارد.

وی افزود: بانک توسعه صادرات ایران هفتمین بانکی است که به مجموعه سیستم تسویه معاملات بورس کالا پیوسته و پانزدهمین بانکی است که در بورس کالا حضور دارد.

این گزارش حاکیست، براساس توافقنامه میان بانک توسعه صادرات ایران و شرکت بورس کالای ایران ارایه خدمات بانکی مورد نیاز در فرآیند معامله کالاهای پذیرفته شده در بورس کالای ایران با کمیت و کیفیت مورد نظر بورس به صورت الکترونیک و غیرالکترونیک در قالب قراردادهای نقد، نسیه، سلف، سلف موازی، آتی و اختیار معامله و سایر خدمات مورد نظر بورس تضمین شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر