گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و برزیل

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹

ایرنا وزیر کشاورزی کشور برزیل به همراه هیاتی یک‌شنبه هفته آینده برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بخش کشاورزی و امضای تفاهمنامه به ایران سفر می‌کند. هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت جهادکشاورزی چهارشنبه در نشستی با سفیر کشور برزیل درخصوص بررسی برنامه‌های سفر هیات برزیلی به ایران، گفت: با‌توجه به اهمیت روابط اقتصادی بین دو کشور، این هیات به دعوت رسمی وزیر جهادکشاورزی به کشورمان سفر می‌کنند. به گفته وی، این گروه ضمن ملاقات با وزیر، از توانمندی‌های ایران در بخش کشاورزی بازدید و با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی کشور نشستی خواهند داشت. فتحی تصریح کرد: این هیات 14‌نفره، در این سفر به بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشور برزیل خواهند پرداخت.

سانتیه‌گو ایرازابل موارا سفیر برزیل از سفر وزیر کشاورزی برزیل و هیات همراه به ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: این سفر دارای اهمیت بالایی است، زیرا دو کشور ایران و برزیل دارای پتانسیل‌های بالایی در بخش‌های مختلف بوده و درصدد ارتقای همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور هستند.

وی گفت: هر دو کشور، نقش بسیار مهمی در تامین مناسب مواد‌غذایی دارند و در این راستا، در حال احداث جاده‌یی برای ارتباط گسترده بین دو کشور هستند. سفیر برزیل، تجارت بین ایران و برزیل را بااهمیت خواند و گفت: درحال‌حاضر، سطح تجارت بین دو‌کشور، بیش‌از دو‌میلیارد دلار است که امیدواریم با برداشته‌شدن تحریم‌ها علاوه بر توسعه همکاری‌های بخش کشاورزی، در حوزه‌های دیگر از‌قبیل محصولات صنعتی و افزایش مبادلات تجاری صورت گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر