اخبار نیرو

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۵

ساخت تصفیه‌خانه برای 15 کشور جهان

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: زمانی باید از شرکت‌های خارجی وقت می‌گرفتیم تا پروژه‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب را در شهرهای ایران اجرا کنند، اما اکنون علاوه بر خودکفایی در اجرای این پروژه‌ها، داریم برای ۱۵ کشور جهان تصفیه‌خانه می‌سازیم.

ستار محمودی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در گذشته‌یی نه‌چندان‌دور در صنعت آب یکی از قسمت‌هایی که ما به‌شدت وابسته به خارج از کشور بودیم ساخت تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب بود.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان «پروژه‌هایی که شرکت‌های ایرانی در این کشورها در دست اجرا دارند یا مذاکرات آنها برای عقد قرارداد انجام شده، هم در ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب است و هم در ساخت تصفیه‌خانه آب»، گفت: این کشورها در محدوده خاورمیانه و آفریقا هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر پروژه‌های احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، شرکت‌های ایرانی با حمایت وزارت نیرو در دیگر پروژه‌های صنعت آب نیز در کشورهای مختلف درحال ارایه خدمات هستند و در مجموع فعالیت شرکت‌های ایرانی در زمینه آب در 40 کشور جهان درحال انجام است.


گردهمایی متخصصان نیروگاهی

هفتمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق کشور از روز سه‌شنبه 28بهمن جاری به میزبانی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در استان هرمزگان برگزار می‌شود و تا دو روز ادامه خواهد یافت. این کنفرانس که با حضور همایون حائری، مدیرعامل توانیر، مدیران نیروگاه‌های خصوصی و دولتی و متخصصان نیروگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه فعالان نیروگاهی کشور به‌شمار می‌رود. ارایه گزارش پروژه‌ها و فعالیت‌های برجسته نیروگاه‌های کشور، رویدادها و حوادث مهم نیروگاهی، بهره‌برداری ایمن، اقتصادی و سازگار با محیط‌زیست، مانیتورینگ، کنترل و ابزار دقیق از محورهای اصلی هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق ایران است. به گزارش پایگاه خبری توانیر، داوود محمودی، دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق کشور درخصوص مهم‌ترین شاخصه این کنفرانس گفت: در این همایش برای بهره‌گیری از تجربیات و دستاورد‌های علمی و پژوهشی شرکت‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی و آشنایی با توانمندی‌های سایر سازندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات از شرکت‌های همجوار درخواست شده جهت حضور، مشارکت و همراهی در هر چه بهتر برگزار شدن این کنفرانس نهایت همکاری را داشته باشند. بر پایه این گزارش هفتمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق کشور از روز سه‌شنبه ‌28بهمن جاری به میزبانی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در استان هرمزگان برگزار و تا 29بهمن ادامه خواهد داشت.


تولید 110میلیون مترمکعب آب شرب از طریق نمک‌زدایی

مدیر دفتر برنامه‌ریزی طرح‌های آب و فاضلاب گفت: هم‌اکنون سالانه حدود 110میلیون مترمکعب آب شرب از طریق تاسیسات نمک‌زدایی و آب‌شیرین‌کن در کشور تولید می‌شود.

امیرحسین رقیمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش طرح‌های آب، ایجاد تاسیسات نمک‌زدایی با مشارکت بخش خصوصی است که هم‌اکنون بیشتر از 52 قرارداد احداث تاسیسات آب‌شیرین‌کن با سرمایه بخش خصوصی در کشور در دست انجام یا در دست بهره‌برداری است. رقیمی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود 300هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب از طریق تاسیسات نمک‌زدایی در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد، ادامه داد: این رقم در سال حدود 110میلیون مترمکعب برآورد می‌شود که آب تولید شده در این آب‌شیرین‌کن‌ها مشکل تامین آب در برخی مناطق کشور را حل خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر