اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۷۹

رای‌دهندگان را سردرگم نکنیم

انتشار بیش از 5 لیست اصلی در جریان انتخابات به مصلحت اتاق نیست و بخش خصوصی باید قبل از انتخابات نظرات خود را تجمیع کند و کسانی که می‌توانند در اتاق موثر باشند را به دارندگان کارت بازرگانی معرفی کنند. ابراهیم جمیلی رییس ستاد ائتلاف بزرگ با اعلام این مطلب گفت: تعدد لیست‌ها قطعا رای‌دهندگان را سردرگم خواهد کرد و با توجه به نقش اتاق در اقتصاد ملی و در جهت حرکت به سوی منافع ملی باید اختلاف‌های سلیقه‌یی به حداقل برسد و تلاش کنیم تجمیع نظرات و وحدت رویه و نقطه نظرات مشترک را افزایش دهیم. وی با تاکید براینکه قطعا اختلاف نظرهای موجود باعث تضعیف بخش خصوصی می‌شود، افزود: اصل رقابت قابل قبول است و اصولا باید در تمام انتخابات رقابت وجود داشته باشد ولی اینکه بخواهیم بدون برنامه وارد انتخابات شویم یا با صرف هزینه‌های گزاف بخواهیم خودمان را مطرح کنیم به صلاح نیست. وی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید انتخابات دوقطبی شود؟» اظهار داشت: امیدوارم این اتفاق رخ دهد چرا که با دوقطبی شدن انتخابات امکان تصمیم‌گیری برای رای‌دهندگان بهتر فراهم می‌شود.


۲۵میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شد

تسنیم رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده که در فاصله مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴، ۲۵میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است. حبیب‌الله حقیقی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده است، کالای قاچاق موجب آسیب دیدن تولید داخل شده و تاثیراتی منفی بر بخش‌های اقتصاد، بهداشت و درمان، دارو و فرهنگ داشته است. حمید زنگنه، استاد اقتصاد دانشگاه ویدنر گفت: نرخ بالای تورم و بیکاری از عوامل اصلی رشد قاچاق در کشور است. وی افزود: یک عامل مهم دیگر که موجب قاچاق می‌شود، ممنوعیت ورود قانونی بسیاری از کالاها به کشور است. حجم زیادی از این کالاها را محصولاتی تشکیل می‌دهد که نمی‌توان آنها را در ایران تولید یا خریداری کرد. براساس آمارهای رسمی، کالاهایی نظیر سیگار، تلفن همراه، لوازم آرایشی و دارو مهم‌ترین کالاهای قاچاق هستند. گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرده که از 11میلیارد دلار سیگاری که سالانه وارد کشور می‌شود 25درصد یعنی 3.6میلیارد دلار قاچاق می‌شود. ارزش مواد مخدر قاچاق شده نیز 3میلیارد دلار برآورد شده است.


زمان و مکان نمایشگاه‌های بهاره تهران اعلام شد

اتاق اصناف ایران رییس اتاق اصناف ایران از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از ششم تا پانزدهم اسفند ماه خبر داد و گفت: بازرسان اتاق‌ اصناف، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در مدت 10روز برگزاری این نمایشگاه‌ها هرگونه تخلفی را رصد می‌کنند. علی فاضلی گفت: قیمت‌گذاری در این نمایشگاه‌ها توسط کارشناسان اتحادیه‌های صنفی که در واقع به کارشناسان صنعت و معدن متصل هستند، انجام می‌شود و تمام دستگاه‌ها در زمان شروع نمایشگاه در محل حاضر خواهند بود. وی با بیان اینکه داشتن جواز کسب برای اخذ غرفه الزامی است، تاکید کرد: هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در زمان برگزاری نمایشگاه توسط غرفه‌داران به اعمال جریمه از سوی بازرسی اتاق اصناف منجر می‌شود. فاضلی با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره تهران در حکیمیه، بوستان ولایت، خاوران و پارک ارم برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه‌ها برای تمامی محصولات از پنج تا ۱۵درصد تخفیف در نظر گرفته شده و اجناس با بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان عرضه می‌شود.


حجم مبادلات 52 میلیارد دلاری ایران و چین

اتاق بازرگانی ایران سفیر ایران در چین اعلام کرد، رویکرد مثبت تهران و پکن در توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی، حجم مبادلات تجاری بالغ بر 52 میلیارد دلاری را برای دو کشور در سال جاری رقم زده است. علی‌اصغر خاجی اظهارکرد: پکن و تهران در سال‌های گذشته روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند به‌طوری که این همکاری‌های مناسب علاوه بر رساندن حجم روابط اقتصادی دو کشور به بیش از 52 میلیارد دلار در سال جاری از رشد 30درصدی نسبت به سال قبل برخوردار شده است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن همچنین به سفر «وانگ یی» وزیرامورخارجه چین به ایران اشاره کرد و آن را نشان‌دهنده دوستی میان دو ملت و نیز در جهت تحکیم و گسترش همکاری‌های تهران - پکن دانست. خاجی یادآور شد: خوشبختانه چین نقش خوبی در این گروه دارد و همواره تلاش می‌کند نظرات طرفین گفت‌وگوها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. وی ادامه داد: این کشور همچنین راهکارها و ابتکارهایی را پیشنهاد کرده که در دستور کار گروه 1+5 قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم از نقش برجسته‌تر این کشور در پیشبرد مذاکرات بهره‌مند شویم. وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش کنونی چین درعرصه بین‌الملل و علاقه‌مندی این کشور به فعالیت بیشتر در منطقه خاورمیانه اشاره کرد. خاجی اظهارکرد: خاورمیانه شرایطی دارد که چینی‌ها علاقه‌مند به فعالیت بیشتر در آن هستند و با توجه به اشتراکات موجود میان تهران و پکن، زمینه‌های گسترش این همکاری از هر حیث فراهم است. وی در این رابطه به همکاری دو کشور در حوزه افغانستان اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقه‌مندی چین برای ورود به این حوزه، جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به تجارب ارزشمندی که در اختیار دارد می‌تواند نقش مهمی در این همکاری‌ها ایفا کند. سفیر ایران در پکن همچنین به نگرانی چین از پدیده شوم تروریسم اشاره کرد و گفت: این نگرانی از سوی چینی‌ها کاملا واقعی است و همکاری‌های خوبی میان دو کشور به‌دلیل داشتن اشتراکات و دیدگاه‌های نزدیک در این زمینه وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر