اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۹

ادعای جدید وال‌استریت درخصوص نامه مقام معظم رهبری

مهر روزنامه وال‌استریت مدعی شد که رهبر انقلاب پاسخ نامه چند ماه قبل رییس‌جمهور امریکا را داده و یادداشتی محرمانه را برای «باراک اوباما» ارسال کرده است. این درحالی است که پاسخ این نامه همان زمان داده شده بود.



هم‌اندیشی صادرکنندگان با حضور جهانگیری

صادرکنندگان و اعضای منتخب تشکل‌های تخصصی صادراتی در نشستی با حضور معاون اول رییس‌جمهوری گرد هم آمدند. در ‌این نشست نظرات و پیشنهادهای نمایندگان صادرکننده و تشکل‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاون رییس‌جمهور بر لزوم حمایت از صادرکنندگان تاکید ویژه کرد.


لزوم همگامی با رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته‌ای

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس، از منتقدان داخلی مذاکرات هسته‌یی خواست جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت نکنند و در چارچوب فرمایشات ایشان مدافع تیم مذاکره‌کننده ایرانی باشند. وی افزود: وقتی ما وارد مذاکره شدیم نشان دادیم اهل مذاکره هستیم و از پای میز مذاکره فرار نمی‌کنیم.



راه‌حل اختلافات بر سر پرونده هسته‌ای

حسن بهشتی‌پور، مدیرعامل پیشین شبکه العالم درخصوص مذاکرات در حال انجام هسته‌یی گفت: مساله مهمی که در این بین وجود دارد، این است که برای هر دو طرف موضوعات مورداختلاف کاملا روشن شده و راه‌هایی که این اختلافات را حل می‌کند، برای طرفین کاملا روشن است و باید ببینیم که دو طرف چگونه می‌توانند بر سر این موارد با یکدیگر کنار بیایند.



محکومیت حمله تروریستی به مسجد پیشاور


مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله تروریستی انتحاری به مسجد شیعیان پیشاور پاکستان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه در این حادثه شد را محکوم کرد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی علیه مردم بی‌گناه از هر قوم و مذهبی در پاکستان را محکوم کرده و آن را مغایر با آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی می‌داند.


اراده برای توافق وجود دارد


سانتیاگو ایرازابال مورائو سفیر برزیل در تهران درخصوص موضع برازیلیا در قبال مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 گفت: کشورش خواستار به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر مذاکرات هسته‌یی ایران و غرب است و معتقد است دستیابی به توافق هسته‌یی نقش مهمی در میزان ارتقای سطح روابط ایران و برزیل خواهد داشت.


نتانیاهو: ایران می‌خواهد ما را محاصره کند

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمایت ایران از گروه‌های مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان را به‌زعم خود حمایت از گروه‌های تروریستی خواند و گفت: ایران تلاش می‌کند ما را از چند طرف به شیوه‌های مختلف ازجمله حمایت از سازمان‌های تروریستی محاصره کرده و به‌شدت در تنگنا قرار دهد.

رادیوی رژیم صهیونیستی این سخن را به نقل از نتانیاهو در جریان مراسم خداحافظی ژنرال بنی گانتس رییس ستاد مشترک این رژیم پخش کرد.



زمان آغاز به‌کار خوشرو زیر ذره‌بین رسانه‌ها

آسوشیتدپرس طی گزارشی خبری درخصوص زمان آغاز به‌کار نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد خبر داد و نوشت: پس از یک سال خالی ماندن کرسی نمایندگی ایران در نیویورک، غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد، طی روزهای آینده فعالیت خود را در دفتر سازمان ملل در نیویورک آغاز می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر