رکورد بی‌سابقه در گردشگری جزیره کیش

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۲

تردد 73هزار گردشگر از مسیرهای هوایی و دریایی در هفته گذشته، از رونق بی‌سابقه گردشگری در جزیره کیش خبر می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، گردشگری جزیره کیش در یک هفته گذشته رونق و تحول چشمگیری را تجربه کرده است.

بنابر آمارهای اعلام‌شده از سوی فرودگاه و بندرگاه کیش، 73هزار گردشگر در بازه زمانی یک‌هفته‌یی از 18 تا 24بهمن از دو مسیر هوایی و دریایی در جزیره کیش تردد کرده‌اند که درمقایسه با سال‌های گذشته حضور این تعداد گردشگر در این ایام از سال و یک‌ماه باقیمانده به عید نوروز بی‌سابقه بوده است. تردد این حجم از گردشگران درروزهایی که طی 20سال گذشته در زمره روزهای خلوت این جزیره از نظر حضور گردشگران به‌شمار می‌آمد ضریب اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی جزیره کیش را به 100درصد رسانده و علاوه بر تاثیر مثبت و مستقیم بر رونق اقتصادی همه بخش‌های گردشگری در جزیره کیش، نشاط ناشی از حضور گردشگران در خیابان‌ها، بازارها، مراکز پذیرایی و تفریحی این جزیره، چهره شهر را متحول کرده بود.

برقراری روزانه بیش از 100پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی به فرودگاه بین‌المللی جزیره کیش نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی گردشگران برای سفر به جزیره کیش است و این امر مرهون تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند برای افزایش عوامل و جاذبه‌های سفر در این جزیره مرجانی است. درکنار این اقدامات، برقراری پروازهای خارجی و تلاش برای دایر کردن خطوط پروازی به کشورهای مختلف به‌خصوص کشورهای اروپایی، معرفی جاذبه‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری درکیش با حضور در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه گردشگری در همه حوزه‌ها مانند گردشگری سلامت، تفریحی، فرهنگی و طبیعی از دیگر اقدامات انجام‌شده برای جذب توریست به جزیره کیش است که در ایجاد رونق در گردشگری این منطقه تاثیر بسزایی داشته است. درحال‌حاضر نیز مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش با فعالیت‌های کارشناسی و هدفمند برای ادامه این روند رو‌به‌رشد تلاش می‌کنند تا علاوه بر رونق اقتصادی جزیره کیش، به‌عنوان دروازه ورودی پس از جذب گردشگران خارجی با معرفی ظرفیت‌های دیگر مناطق و شهرها، زمینه‌های توسعه گردشگری بین‌المللی را درهمه کشور فراهم کنند. وجود شرایط مناسب آب‌و‌هوایی، آرامش، امنیت، عدم نیاز به دریافت روادید، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و بسیاری از مزیت‌ها و تسهیلات اقتصادی پیش‌بینی‌شده برای حمایت از سرمایه‌گذاران از‌جمله مهم‌ترین پتانسیل‌های جزیره کیش برای رونق اقتصادی و گردشگری است که مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش با تکیه بر این ظرفیت‌ها و توجه بر اهمیت شناساندن این مزیت‌ها به کشورهای مختلف، تاکنون اقدامات ارزنده‌یی انجام داده‌اند و افزایش آمارهای گردشگری در این روزها که در سنوات گذشته دوره رکود گردشگری کیش بوده است حاکی از اقدامات صحیح و موثر در رشد صنعت گردشگری این جزیره مرجانی است.

در کنار فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی نیز با همکاری و حضور پررنگ در اجرای برنامه‌های تدوین‌شده برای توسعه گردشگری نقش مهمی در تحقق اهداف تعریف‌شده برای این منطقه آزاد ایفا کرده است.

گفتنی است همگام با انجام امور و گسترش امکانات و جاذبه‌های تفریحی، برگزاری نشست با هیات‌های علاقه‌مند از کشورهای مختلف همچون ترکیه، یونان، مکزیک و کشورهای منطقه که به‌گفته نمایندگان این هیات‌ها بسیار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و توسعه ارتباطات گردشگری با جزیره کیش هستند آینده روشن و پررونقی را در مسیر توسعه گردشگری و اقتصادی جزیره کیش ترسیم می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر