توافق در اوکراین سود در بازارها

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۸


جهان شاخص‌های سهام در امریکا روز پنج‌شنبه را بر اثر رونق سهام تکنولوژی و نیز تخفیف تنش میان اوکراین و روسیه با رونق سپری کردند.

به گزارش رویترز، وال استریت پنج‌شنبه روز خوبی داشت و میزان سود شاخص‌های سهام گسترده بود. رهبران روسیه، فرانسه، اوکراین و آلمان توافق کردند جنگ در شرق اوکراین موقتا پایان یابد. هر چند این توافق به‌نظر شکننده می‌آید اما چنین توافقی توانست به یکی از نگرانی‌های بازار پایان دهد.

همچنین خبر افزایش 4درصدی قیمت نفت نیز به روحیه بازار کمک کرد و باعث تقویت ارزش سهام شرکت‌های نفتی شد. به اعتقاد کارشناسان در بازار روحیه خوبی وجود داشت که ناشی از کاهش تهدیدهای ژئوپلیتیک بود. علاوه براین افزایش قیمت نفت نیز به کمک شرکت‌های نفتی آمد. این درحالی بود که آمار و ارقام اقتصادی امریکا متفاوت بود و نمی‌توانست بازار را هدایت کند. بررسی اولیه حاکی از این بود که میزان درخواست بیمه بیکاری در هفته‌های اخیر بیشتر از انتظار افزایش یافته است. این درحالی است که خرده‌فروشی در ماه ژانویه رونق داشته است.

به این ترتیب شاخص سهام داوجونز 110واحد به‌دست آورد و در جدول با 62صدم درصد ترقی به واحد 17972.38 رسید. شاخص استاندارد‌اند پورز با به‌دست آوردن 20واحد، 96صدم درصد در جدول ترقی کرد و به واحد 2088.48 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با به‌دست آوردن 57واحد 1.18درصد در جدول افزایش یافت و به واحد 4857.61 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک در روز پنج‌شنبه بهترین روز خود از مارس2000 تاکنون را سپری کرد. شاخص سهام نیکی در روز جمعه اما اندکی عقب‌نشینی کرد. این درحالی است که شاخص‌های سهام توکیو روز قبل از آن یعنی روز پنج‌شنبه را با رونق بی‌سابقه‌یی پشت‌سر گذاشتند. تحلیلگران معتقدند که سرمایه‌گذاران و فعالان بازار پس از یک سود چشمگیر که در 7سال‌ونیم اخیر بی‌سابقه بود، طبیعی بود که در روز جمعه اندکی احتیاط کنند. بنابراین ضرر توکیو در روز جمعه، ناشی از احتیاط بازار پس از سود بزرگ روز پنج‌شنبه بود. شاخص سهام نیکی 4دهم درصد از دست داد و به واحد 17913.36 رسید. شاخص نیکی روز پنج‌شنبه به شاخص 17979.72 رسیده بود. برای هفته نیز شاخص نیکی دفاتر خود را 1.5درصد بست. شاخص سهام توپیکس نیز بدون نوسان خاصی آخرین روز هفته را سپری کرد و هفته را در واحد 1449.38 به پایان برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر