تازه خبر

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۱

دولت به واردات شکر عوارض بست

تسنیم معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه تمامی شکرهای وارداتی به کشور از مجوزهای قانونی برخوردار بوده‌اند، گفت: از ابتدای بهمن سال جاری برای واردات شکر عوارض گمرکی وضع شده است. محمدرضا نادری در ارتباط با اینکه آیا شکرهای وارداتی در طول سال جاری مجوزهای قانونی داشته‌اند یا خیر؟ اظهار کرد: هیچ کالایی بدون ثبت‌سفارش از گمرک ترخیص نمی‌شود بنابراین نه‌تنها شکر بلکه هرکالای دیگری که در حجم تجاری بخواهد از گمرک ترخیص شود الزاما باید دارای ثبت‌سفارش باشد. وی ادامه داد: البته در‌صورتی‌که این کالاها ثبت سفارش هم داشته باشند طبق ضوابط ماده11 آیین‌نامه صادرات و واردات مهلت زمان معین برای اظهار ورود برای آنها تعریف می‌شود. معاون امور گمرکی گمرک ایران همچنین تاکید کرد: بنابراین مطمئن باشید شکرهایی که از گمرک ترخیص شده است کلیه ضوابط مقرراتی و قانونی را طی کرده‌اند.


کمبود 500 پرستار در 16بیمارستان تهران

ایسنا رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات دانشگاه کمبود پرستار است، گفت: هم‌اکنون با حداقل برآورد با کمبود 500پرستار در 16مجموعه بیمارستان دانشگاه مواجه هستیم. دکتر علی جعفریان اعلام کرد: هم‌اکنون با حداقل برآورد با کمبود 500پرستار در 16مجموعه بیمارستان دانشگاه مواجه هستیم، اما بیمارستان سینا نسبت به بیمارستان‌های دیگر جذب خوبی برای کادر پرستاری خود دارد. وی با اشاره به بهره‌برداری از پنج اتاق عمل جدید افزود: بیمارستان سینا با دارا‌بودن 150سال سابقه در سرویس جراحی به‌عنوان قطب جراحی در کشور است، بنابراین باید برای ایجاد محیط باکیفیت و فراهم‌آوردن تجهیزات به‌روز تلاش کرد.


سطح زیر‌کشت گندم افزایش یافت

فارس مجری طرح گندم از پایان کشت گندم برای برداشت در سال آینده خبر داد و گفت: 6میلیون و 200هزار هکتار از اراضی آبی و دیم زیرکشت گندم رفته که 2.7‌درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده افزایش یافته است. اسماعیل اسفندیاری‌پور اظهار کرد: دو میلیون و 350هزار هکتار از اراضی آبی (با دوره‌های آبیاری متفاوت) و سه‌میلیون و 850هزار هکتار اراضی دیم امسال زیرکشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود در شرایط متعارف و طبیعی حداقل تولید گندم به‌اندازه سال گذشته اتفاق افتد اما متغیرهای متعددی در تولید محصولات کشاورزی مانند گندم می‌تواند موثر باشد که قابل کنترل نیست.

وی با بیان اینکه نهاده‌های تولید برای گندمکاران به‌اندازه کافی تامین شد، افزود: امسال از نظر بذور گواهی‌شده وضعیت مناسبی داشتیم؛ به‌گونه‌یی‌که حدود 330هزار تن بذر گواهی‌شده تامین شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

مجری طرح گندم با بیان اینکه «کود سرک» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کودهای مورد نیاز کشاورزان تامین شده و به اندازه کافی در انبارها کافی است، ادامه داد: دیگر نهاده‌های مورد نیاز ازجمله کود، سموم و علف‌کش‌ها به‌اندازه نیاز تامین شده و در‌حال‌حاضر در اختیار کشاورزان قرار دارد؛ به‌گونه‌یی‌که سازمان حفظ نباتات، علف‌کش‌های مورد نیاز کشاورزان را با ترکیب مناسب تامین کرده و سم‌پاشی و مبارزه با علف‌های هرز در مناطق گرم و معتدل ازجمله خوزستان، ایلام، بوشهر، گلستان، دشت‌ مغان، مازندران و... آغاز شده است.


ممنوعیت ورود چای اسانس‌دار به کشور

ایسنا رییس سازمان چای کشور گفت: تبلیغ چای 100‌درصد خارجی ممنوع است. محمدولی روزبهان در نشست بررسی مسایل استان گیلان به‌ویژه چای گفت: وضعیت چای خوب نیست. وی با بیان اینکه ذایقه مصرف‌کنندگان تغییر کرده است، اضافه کرد: امسال یکی از اقدامات خوبی که از سوی دولت در حمایت از چایکاران انجام شد، پرداخت به‌موقع بهای برگ سبز بود و این امر توجه دولت به چایکاران را نشان می‌دهد. روزبهان با اشاره به اینکه بیشتر منافع چای در بخش صادرات است، ادامه داد: واردات چای باید با تولید پیوند بخورد. وی با تاکید بر اختلاط چای داخلی با چای خارجی تصریح کرد: خوشبختانه تبلیغ چای 100‌درصد خارجی از صداوسیما حذف شده و این امر قابل‌تقدیر است. روزبهان گفت: 15هزار تن چای خشکی که چایکاران ما به‌طور میانگین تولید می‌کنند، با اختلاط چای داخلی با چای خارجی به‌راحتی 5000تن آن قابل فروش خواهد شد.


تخفیف قیمت لبنیات به مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد

تسنیم دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون کاهش قیمت و ارایه تخفیفات در حوزه لبنیات به‌دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد، گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به‌همراه مسوولان مربوط در حال بررسی و ارایه راهکاری برای این موضوع هستند. رضا باکری با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر به‌دلیل مازاد تولید کارخانجات لبنی و کاهش قدرت خرید مردم تخفیفاتی در قیمت این محصولات اعمال شده است، اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون کاهش قیمت و ارایه تخفیفات در حوزه لبنیات به‌دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد. دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به‌همراه مسوولان مربوط در حال بررسی و ارایه راهکاری برای این موضوع هستند، افزود:‌ درصدد هستیم برای حمایت از مصرف‌کننده تخفیفات محصولات لبنی را مستقیما در اختیار آنها قرار دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر