حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۵

واردات ۷۹ هزار خودرو خارجی

مهر معاون گمرک ایران از واردات ۷۹هزار دستگاه خودرو به کشور در ۱۰ماهه امسال خبرداد و گفت: هیچ خودرویی بالای ۲۵۰۰سی‌سی حتی دارای ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده و بخشی از آنها متروکه شده‌اند. محمدرضا نادری در جمع خبرنگاران در مورد تعداد خودروهای وارداتی به کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون گفت: در ۱۰ماهه ابتدای امسال ۷۹هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است. اما از زمانی که بخشنامه ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰سی‌سی صادر شد، به هیچ‌وجه هیچ خودرو با این مشخصات از گمرک ترخیص نشده است، حتی اگر دارای ثبت سفارش بوده باشد. درحال حاضر هم برخی از این خودروها در گمرک در شرف متروکه شدن هستند و بخشی هم متروکه شده‌اند.


توقف تولید 5 سواری داخلی

ایسنا دی امسال تولید برخی سواری‌های داخلی همچنان متوقف بوده است. دی امسال تولید مگان با افت صد درصدی از 67دستگاه در دی1392 به صفر کاهش یافته است. در این مدت تولید وولیکس C30 دنده‌یی ELITE با کاهش صد درصدی از 62دستگاه در دی1392 به صفر کاهش یافته است. تولید ام‌وی‌ام 110 سه سیلندر نیز با افت صددرصدی از 425دستگاه در دی سال1392 به صفر رسیده است. در این مدت تولید آسا 0B5 با کاهش صددرصدی از دو دستگاه در دی امسال1392 به صفر کاهش یافته است. تولید J3 نیز با کاهش صددرصدی از 53دستگاه در دی سال1392 به صفر رسیده است.


چگونگی محاسبه رضایت مشتریان از کیفیت خودرو

ایسنا ارزیابی میزان رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری، براساس پنج شاخص اصلی در خودروهای تولیدی صورت می‌گیرد. سازمان‌های نظارتی به‌طور دوره‌یی میزان رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را ارزیابی می‌کنند. در این ارزیابی‌ها نظرات مشتریان درباره پنج شاخص اصلی مجموعه تعلیق و انتقال قدرت خودرو، مجموعه نیرومحرکه و سوخت‌رسانی، بدنه، ایمنی، تهویه مطبوع و وسایل برقی صورت می‌گیرد. در واقع هرچه میزان رضایت مشتریان از هر یک از این شاخصه‌های پنجگانه بیشتر باشد، میزان رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری افزایش خواهد یافت. میزان رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در 6ماهه نخست امسال به 653 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر