ثبات نسبی قیمت‌ مسکن در سال۹۴

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۸

در‌حالی‌که مرکز آمار ایران از افزایش قیمت و اجاره مسکن پایتخت در شهر تهران طی پاییز سال جاری را نشان می‌دهد، به‌گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی این وزارتخانه حاکی از افزایش شدید قیمت مسکن در سال۹۴ نیست. به‌طوری‌که اگر نرخ تورم ۲۰‌درصد باشد قیمت مسکن 5‌درصد افزایش می‌یابد، بر همین اساس، افزایشی در قیمت واقعی مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش «تعادل»، حامد مظاهریان گفت: پیش‌بینی این است که سال آینده با جهش قیمتی در مسکن مواجه نخواهیم شد و قیمت‌ها حداکثر زیر منحنی تورم افزایش می‌یابد. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها در ماه‌های آینده انفجاری نخواهد بود افزود: خروج از رکود شروع شده و ما در بهمن خروج از رکود مسکن را نیز خواهیم داشت ولی شیب آن بسیار ملایم خواهد بود.

مظاهریان با بیان اینکه چنین تغییری در نرخ‌ها افزایش قیمت محسوب نمی‌شود گفت: اگر طبق پیش‌بینی، قیمت مسکن متناسب با تورم سال آینده یعنی حدود ۱۵‌درصد تغییر کند درحقیقت قیمت‌ مسکن به‌اندازه واقعی افزایش نیافته است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی افزود: براساس چنین مبنایی، پیش‌بینی ما در وزارت راه و شهرسازی این است که افزایش شدید قیمت مسکن در سال۹۴ نداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر